Banner mainpage

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klimaat/natuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hier zie je het mooi vanuit de samenleving komen dat mensen die linkse activisten zat zijn en gaan optreden tegen ze, er is hoop!

    Comment


    • Gretha in Brussel opgepakt bij demonstratie

      Comment


      • Originally posted by Beukenoot View Post
        Gretha in Brussel opgepakt bij demonstratie
        Ze moeten dat gedrocht is een jaartje opsluiten

        Comment


        • Wat ik werkelijk niet begrijp is dat mensen die het beste voor hebben voor onze kinderen en kleinkinderen hier zo verguisd worden.. oké, hun methode is ook niet de mijne maar principieel is het lovenswaardig i.m.o dat jonge mensen zich inzetten voor een minder slechte toekomst. Maar oké, ik snap dat 'jullie' alleen maar aan jezelf denken.

          Comment


          • gaat om wat helpt en wat waar is en hoeveel er in een bodemloze put wordt gegooid omdat klimaat iets van de gehele wereld is, wat is realistisch haalbaar met welke prijs...

            Comment


            • https://www.telegraaf.nl/nieuws/2280...-te-vergroenen

              PVV-staatssecretaris: Europese maatregelen nodig om wagenpark bedrijven sneller te vergroenen

              Straatsburg - Brussel moet zich bemoeien met de vergroening van het wagenpark van bedrijven. Die oproep doet PVV-staatssecretaris Chris Jansen (Milieu) in een brief aan de Europese Commissie.




              „Voor het derde jaar op rij blijft de acceptatie van emissievrije auto’s, ondanks financiële prikkels, achter bij de particuliere markt”, schrijft de bewindsman. Nationale maatregelen bieden volgens hem niet voldoende om het ’marktfalen’ aan te pakken. „Daarom roepen we de Europese Commissie op om de mogelijke impact van maatregelen op EU-niveau te onderzoeken en de vergroening van de bedrijfsvloot op de gehele interne markt te versnellen.”

              ’Klimaatwinst door elektrische auto’s’




              De brief is ook ondertekend door ministers van GL-zusterpartijen in Oostenrijk, België en Ierland. De ondertekenaars menen dat er veel klimaatwinst en kansen voor de Europese industrie onbenut blijven als er geen extra maatregelen worden genomen te zorgen dat bedrijven overstappen naar emissievrije leasewagens en dienstauto’s.



              Voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans werkte achter de schermen aan een plan om vanaf 2027 elektrificatie van kleine bedrijfswagens te verplichten in alle lidstaten. Grote bedrijven en overheden zouden als eerste te maken krijgen met zo’n plicht. Uiteindelijk is er geen voorstel gelanceerd.



              De PVV moest in het verleden niets hebben van groene dwangmaatregelen, maar nu zoekt PVV-staatssecretaris Jansen dus toenadering tot zo’n beetje de drie groenste ministers van Europa. Ook in Den Haag is de bewindsman opvallend groen bezig.



              Zo kwam vorige week naar buiten dat Jansen het verzet tegen emissievrije zones op had gegeven, hetgeen tot beroering in de coalitie leidde. PVV-fractievoorzitter Geert Wilders gaf vervolgens zelfs aan dat die emissiezones er „wat ons betreft dus echt niet komen”, zo liet hij weten. „Er moeten juist uitzonderingen komen voor ondernemers, zoals we hebben afgesproken in het hoofdlijnenakkoord!”, zo corrigeerde de PVV-leider zijn eigen staatssecretaris.

              Comment


              • Klimaatdeskundige vd Universiteit van Amsterdam gaf toe dat klimaatverandering niet meer terug te draaien is en we ons meer moeten voorbereiden op die gevolgen.

                Comment


                • Originally posted by theo1 View Post

                  Ze moeten dat gedrocht is een jaartje opsluiten
                  Ze net als Putin ziekte van Asperger en ook soort autisme. Moet ze trouwens niet naar school?

                  Comment


                  • Complottheorie in Amerika: Overheid stuurt expres orkaan Milton richting gebieden met meer Republikeinen...

                    https://www.euronews.com/green/2024/...rgeted-by-geoe

                    Comment


                    • HHHHHH, funny, die mafketels..moet niet gekker worden.

                      Comment


                      • https://www.telegraaf.nl/financieel/...-van-industrie

                        Bedrijven in Rotterdamse haven vallen stil: ’Energietransitie moet sneller, anders is het einde van industrie’

                        De Rotterdamse haven valt helemaal stil. Een groot deel van de chemische industrie heeft de productie stilgelegd en een derde van de duurzame projecten heeft vertraging. „Het kabinet moet de energietransitie versnellen, anders is het einde industrie in Nederland.”

                        © FOTO ANP/HH

                        Containers wachten op transport in de Rotterdamse haven.




                        Ondernemers in de Rotterdamse haven maken zich grote zorgen, want zij verliezen in sneltreinvaart hun concurrentiepositie. In aanloop naar het begrotingsdebat van Klimaat en Groene Groei heeft Deltalinqs, de ondernemersvereniging van de Rotterdamse haven, aanbevelingen aan minister Sophie Hermans gedaan en haar vooral gewaarschuwd niet te vervallen in ’oude gewoonten’.

                        „Wat er systematisch fout gaat is overigens niemands fout of schuld”, zegt Victor van der Chijs, voorzitter van Deltalinqs. „Iedereen doet wat is opgedragen. Maar de huidige situatie verhoudt zich niet goed met de haast die we hebben om de klimaatdoelen te halen. Dat is weer van belang voor de concurrentiepositie van bedrijven."

                        De chemische bedrijven in de haven hebben het zwaar. De hoge energiekosten maken het volgens de ondernemersvoorzitter onmogelijk om te concurreren tegen bedrijven uit Azië of de Verenigde Staten.
                        Energietransitie



                        „We zien al zes kwartalen krimp in de industrie momenteel. Verder zien we dat de vestiging van Indorama (chemie) in Rotterdam failliet is en ook bijvoorbeeld een jong bedrijf als Unmincorp (recycling, red.). Maar met name in de chemie zien we dat sommige fabrieken niet hun volle productie draaien, stilliggen of dat het hoofdkantoor verkoop of zelfs sluiting overweegt. Vanwege bedrijfsvertrouwelijkheid is het alleen lastig om namen te noemen.”



                        Volgens de ondernemers in de haven is er maar één oplossing, de energiekosten omlaag brengen en veel harder gaan met de energietransitie. Zij vrezen echter dat de politiek in ’oude gewoonten vervalt’ en en allerlei heffingen en extra belastingen gaat bedenken, terwijl zij door problemen op het stroomnet nu helemaal niet kunnen verduurzamen. Volgens ondernemers in de haven is dat op termijn een doodlopende weg.Lagere nettarieven



                        Deltalinqs wil lagere nettarieven en nieuwe onconventionele maatregelen om de problemen op het stroomnet sneller op te lossen en te zorgen dat duurzame projecten in Rotterdam sneller kunnen. „We betalen nu twee tot drie keer meer aan energie dan bedrijven in Azië of de Verenigde Staten en de nettarieven zijn hier vele malen hoger dan in de buurlanden”, aldus Van der Chijs. „Nog hogere belastingen of heffingen gaan contraproductief werken en investeringen in nieuwe duurzame technologie zullen aan ons land voorbijgaan, zoals we nu bij waterstof helaas al zien gebeuren.”

                        Deltalinqs wijst onder andere op Duitsland, waar waterstofprojecten twintig jaar lang belastingvrijstelling hebben. Van der Chijs: „De Delta Rijn Corridor (waterstof, CO2 en ammonia en elektraverbinding, red.) is verder cruciaal om de industrie in Zuid-Nederland en Moerdijk en het Duitse achterland te verduurzamen. Dat hebben we nu te ingewikkeld gemaakt waardoor het project jaren gaat vertragen. Die tijd hebben we niet en zo komt bijv de waterstof markt in Rotterdam en naar andere delen van het land niet op gang. Leg daarom eerst alleen een pijp aan voor waterstof en CO2. Dat zijn de belangrijkste pijpleidingen en dan kan er al zoveel voor industrie en milieu gebeuren.”

                        Technologie




                        Volgens de voorzitter van de ondernemers in de Rotterdamse haven is er eigenlijk maar één toekomst voor de bedrijven daar, en dat is versneld duurzamen. Van der Chijs wijst op het rapport van oud Europese Centrale Bank-voorzitter Mario Draghi die pleit voor miljardeninvesteringen in duurzame industrie. „Ook Draghi noemt in zijn rapport het naar beneden van de energiekosten in Europa, een snelle verduurzaming en inzet op schone technologie een speerpunt en een kans. Je investeert zo ook echt in je toekomstig verdienvermogen. We moeten zorgen dat het hier weer aantrekkelijk wordt om te investeren in schone technologie net als in de Verenigde Staten met hun IRA (subsidie op duurzame productie.”

                        Comment


                        • Het kan niet anders zijn, dan dat dit bericht alhier ernstig ironisch is bedoelt.. pleiten voor duurzaamheid is toch iets voor linkse, gewelddadige nietsnuttten die bovendien opgesloten moeten worden?

                          Comment


                          • Waarom? Klimaatdoelen zijn wettelijkopgelegd toch?

                            Comment


                            • Storm USA is gelukkig wat minder krachtig dan werd voorspeld. Wel doden en miljarden schade.

                              Comment


                              • En dan te bedenken dat het voorlopig alleen maar heftiger gaat worden.. maar ja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten (de mensheid dus)

                                Comment


                                • precies en aangezien we met een paar miljard teveel zijn voor deze aarde is het gewoon goed

                                  Comment


                                  • Niks tegenin te brengen..constatering is wel dat slechts een paar procentjes van die miljarden te veel die misère veroorzaken..

                                    Comment


                                    • ja we zijn mensen he, met behoeftes of een groot deel wat noodzakelijk in leven moet blijven, de natuur herstelt het wel weer, of we worden weer eens geraakt door een steen uit de ruimte waar ze nu ook bang voor zijn, net als met de dinosauriers destijds, leven is gewoon niet maakbaar, dus we zien wel of niet wanneer of niet het schip strandt. Nu lekker genieten

                                      Comment


                                      • het aantal doden valt mee na Orkaan Milton, wel spannend daar want de natuur komt weer wat dichter bij de mens, de alligators zwemmen nu in de straten en huizen ...

                                        Comment


                                        • https://www.telegraaf.nl/nieuws/1959...bos-bij-heerde

                                          Wolf krijgt ’tik met stok’ bij confrontatie met faunabeheerder in Zwolse Bos bij Heerde

                                          In het Zwolse Bos bij het Gelderse Heerde heeft eind september een schermutseling plaatsgevonden tussen een faunabeheerder en een wolf. Dat bevestigt Staatsbosbeheer na berichtgeving in vakblad Vee & Gewas.

                                          © ANP/HH, 123RF

                                          Een wolf heeft bij een confrontatie met een faunabeheerder een tik gekregen. Wolf op de foto is niet de wolf uit het verhaal.




                                          Woordvoerder Joke Bijl van Staatsbosbeheer laat weten dat zich inderdaad een incident heeft voorgedaan toen een faunabeheerder in natuurreservaat het Zwolse Bos in Heerde aan het werk was. ,,De beheerder, die daar met een gast was, heeft een wolf een tik moeten geven met een stok. Mogelijk als gevolg van een schrikreactie’’, meldt de woordvoerder. ,,Wij hebben het voorval mondeling gemeld bij Stichting Wildaanrijdingen Nederland (SWN) en Faunabeheer Eenheid Gelderland.’’ SWN draagt zorgt voor afhandeling en registratie van aanrijdingen en calamiteiten met in het wild levende (hoef)dieren.

                                          Confrontatie tussen beheerder en wolf




                                          Volgens Joke Bijl moet deze kwestie in perspectief worden gezien. ,,De faunabeheerders bevinden zich vaak op plekken waar wild zich ophoudt en waar geen recreanten zijn. De betrokken medewerker was bezig met afschot van reewild op een locatie waar ze de wolf in de weg stonden. Of sprake is geweest van een aanval door de wolf kan ik niet bevestigen. De beheerder heeft ook geen behoefte de media hierover te woord te staan.’’

                                          Het Wolvenmeldpunt laat via woordvoerder Maurice La Haye weten dat het incident niet gemeld is. ,,Maar wij zijn daar ook niet voor. Als er wolven waargenomen worden, kan men daarvoor wel bij ons terecht. Wanneer er daadwerkelijk een aanval heeft plaatsgevonden is dat overigens ernstig,’’ stelt hij.



                                          Sinds 2017 wordt het Wolvenmeldpunt financieel ondersteund door BIJ12 (het uitvoeringsorgaan van de samenwerkende provincies). Wanneer een dierhouder dood of gewond vee heeft ontdekt kan hiermee wel contact worden opgenomen. Nederland telt volgens de meest recente cijfers van BIJ 12 elf wolvenroedels en twee solitaire wolven. Bij tien roedels is bevestigd dat er welpen zijn geboren. In totaal zijn er dit jaar minimaal 55 wolvenwelpen aangetoond.Vaker problemen met wolf



                                          Er doen zich vaker problemen met de wolf voor. Eind juli bevestigde provincie Utrecht dat er een wolf betrokken was bij een incident in Leusden waarbij een kind lichtgewond raakte. Dat bleek uit dna-onderzoek. In de Gelderse plaats Wekerom is eind augustus een pony gedood in een weiland, volgens de gemeente Ede eveneens door een wolvenaanval. De pony stond in een weiland in het buitengebied van het dorp bij Ede. Onlangs werd een fietspad bij natuurgebied Planken Wambuis gesloten omdat daar een groep welpjes liep.

                                          Gedeputeerde Harold Zoet (BBB) wil niet reageren op het voorval. ,,We hebben afgesproken dat Staatsbosbeheer vanaf nu hier het woord over voert”, laat zijn woordvoerder weten.

                                          Comment


                                          • https://www.ad.nl/binnenland/de-keiz...dzee~ad5ec48f/


                                            Een Atlantische blauwvintonijn, een van de grootste en meest tot de verbeelding sprekende roofvissen, is weer terug in de Noordzee. © ThinkStock

                                            De ‘keizer van de oceaan’ is terug: na 60 jaar zwemmen er weer reuzentonijnen in de Noordzee


                                            Na ruim 60 jaar is de Atlantische blauwvintonijn teruggekeerd in de Noordzee. De grote tonijnsoort verdween in de jaren zestig door overbevissing, maar wetenschappers zien nu een ‘opmerkelijk herstel’. Het Vlaams Instituut voor de Zee (VLIZ) laat weten dat de reuzentonijn ook meerdere keren in de Nederlandse zee is gezien.


                                            ‘Deze imposante vissoort is sinds de jaren 60 verdwenen als gevolg van overbevissing en de Japanse sushi-industrie. Vandaag de dag zien wetenschappers een opmerkelijk herstel van de soort, mede dankzij inspanningen in visserijbeheer en conservatie’, klinkt het. De Atlantische blauwvintonijn was al sinds 1963 niet meer waargenomen in de Noordzee. Tot recent.

                                            In de Westerscheldemonding zijn vorig jaar twee exemplaren gespot. Op andere locaties, zoals in het Kanaal en de Ierse Zee, duiken ook steeds meer beelden op van uit het water springende tonijnen, vaak jagend op scholen haringen en andere vissen. Onderzoekers en vissers zijn verheugd over de positieve trend. Onderzoekers merken op dat de reuzentonijn de Noordzee en Oostzee gebruikt als voedselgebied, vooral in de zomer en herfst.

                                            Tracken


                                            Wetenschappelijk onderzoek onderbouwt het herstel van de blauwvintonijn. Zo maken onderzoekers binnen het European Tracking Network (ETN) gebruik van zenders om de bewegingen en migratiepatronen van deze en andere vissen te volgen. Een recent project van een Deens onderzoeksinstituut heeft in het Skagerrak-Kattegat honderden blauwvintonijnen opgemerkt. Het ging om exemplaren tussen de 2 en 2,6 meter lang en tot meer dan 300 kilogram zwaar.
                                            Atlantische blauwvintonijnen. © EPA

                                            Voedselgebied


                                            Strikte maatregelen hebben ervoor gezorgd dat de populatie van de blauwvintonijn in de Middellandse Zee en de Oostzee zich kon herstellen. De wetenschappers van het VLIZ benadrukken echter dat waakzaamheid nodig blijft. ‘De soort is afhankelijk van succesvolle voortplanting in de Middellandse Zee. Omdat de dieren die nu terugkeren naar de Noordzee behoren tot slechts enkele jaarklassen, zijn ze extra vatbaar voor nieuwe visserijdruk.’ Het dier kan gemiddeld 20 tot 30 jaar oud worden.
                                            De hoge commerciële waarde van de tonijn, op Japanse markten goed voor 45-50 euro per kilogram, droeg bij aan de neerwaartse spiraal voor de soort. © EPA

                                            ‘De keizer van de oceaan’


                                            De Atlantische blauwvintonijn is niet zomaar een vis, maar wordt weleens gezien als ‘de keizer van de oceaan’, zo klinkt het. ‘Met zijn lengte tot 3,5 meter en een gewicht tot 700 kilogram is deze roofvis een indrukwekkende verschijning. Zijn torpedovormige lichaam, snelheid (tot 70 kilometer per uur) en uithoudingsvermogen maken hem tot een van de meest efficiënte jagers van de zee.’

                                            Het dier kan tot een kilometer diep duiken. Dankzij een uniek systeem van warmterecuperatie kan het zijn spieren, hersenen en spijsverteringsstelsel warmer houden dan het omringende water, wat hem in staat stelt om zelfs in de koudere wateren van de Noordzee effectief te functioneren.

                                            Archiefbeeld. Een protestbanner van Greenpeace over de Atlantische blauwvintonijn, boven de Seine in Parijs. © AFP

                                            Comment


                                            • https://www.telegraaf.nl/nieuws/1308...politiek-asiel

                                              Walvisactivist Paul Watson vraagt Macron om politiek asiel

                                              PARIJS - De in Groenland opgepakte activist Paul Watson heeft de Franse president Emmanuel Macron gevraagd om politiek asiel. Hij deed dat enkele dagen geleden per brief, maakte Sea Shepherd France bekend.

                                              © ANP / AFP

                                              Walvisactivist Paul Watson.




                                              De 73-jarige Canadees-Amerikaanse Watson staat bekend als een uitgesproken tegenstander van de walvisjacht. Hij geniet internationale bekendheid, mede dankzij het realityprogramma Whale Wars. Japan wil hem vervolgen voor een confrontatie met een Japans vaartuig in 2010.

                                              De autoriteiten op Groenland, een autonoom deel van Denemarken, hielden Watson in juli aan. Hij arriveerde toen met zijn schip in de haven van Nuuk. Japan heeft gevraagd om zijn uitlevering en die zaak loopt nog. Zijn advocaten zeggen dat hij daar geen eerlijk proces zal krijgen.



                                              Macron heeft er eerder op aangedrongen Watson niet uit te leveren. Online was een petitie opgezet om de Franse leider te vragen daar druk voor uit te oefenen en ook bekende Fransen als Brigitte Bardot spraken steun uit voor de activist. Watson heeft eerder in Frankrijk gewoond.

                                              Comment


                                              • https://www.telegraaf.nl/financieel/...ektrische-auto

                                                Onderzoek:
                                                Nederlander moet niks hebben van ’goedkopere’ tweedehands elektrische auto

                                                Amsterdam - Nederlanders lijken een tweedehands elektrische auto voorlopig links te laten liggen, terwijl het aanbod juist heel snel toeneemt en aanschafkosten afnemen. De prijs van een stekkeroccasion en gebrek aan kennis over elektrisch rijden, houdt consumenten tegen.

                                                © Getty

                                                Nederlanders lijken een tweedehands elektrische auto voorlopig links te laten liggen.




                                                Dat blijkt uit onderzoek van verkoopplatform Marktplaats onder ruim duizend Nederlanders. Bijna de helft (48%) van de Nederlanders acht het onwaarschijnlijk dat zij binnen nu en vijf jaar in een elektrische auto stappen.

                                                Verreweg de belangrijkste reden om niet over te gaan op elektrisch rijden is de aanschafprijs. Van de respondenten zegt 55% een tweedehands stekkerauto te duur te vinden. Marktplaats benadrukt echter dat de prijzen van tweedehands elektrische auto’s snel lager worden en dat de prijsdaling mogelijk nog veel sneller gaat.
                                                Veel aanbod



                                                In 2019 zijn meer dan vijftigduizend elektrische leaseauto’s op kenteken gezet die dit jaar uit hun standaard leasetermijn van vijf jaar lopen. Daarmee komt er een golf van stekkeroccasions op de markt.



                                                Tekst gaat verder onder de foto.

                                                © ANP /HH

                                                Er komen tienduizenden tweedehands stekkeroccasions uit de lease.


                                                „Op Marktplaats hebben we de afgelopen jaren de gemiddelde prijs van tweedehands elektrische auto’s al met 22% zien dalen, van €47.000 in juli 2022 naar €37.000 in juli dit jaar”, zegt Melvin Ester, hoofd automotive bij Marktplaats. „Met deze mogelijke golf van extra elektrische occasions groeit het aanbod en is de kans groot dat deze gemiddelde prijs nog sterk zal dalen. Zo komt voor veel Nederlanders wellicht de ideale aanschafprijs in zicht.”



                                                De prijs tweedehands elektrische auto ligt nu nog ver boven de ideale prijs die door automobilisten wordt genoemd voor een elektrische occasion. De helft van de mensen noemt een prijs van tussen de €10.000 en €20.000 aanvaardbaar. Een derde kiest voor een ideale prijs van beneden de €10.000 en 15% accepteert een aanschafprijs van tussen de €20.000 en €30.000.

                                                Onwetendheid




                                                Overigens ligt de gemiddelde prijs van tweedehands auto’s al tijden historisch hoog en ver boven het niveau van wat mensen zeggen bereid zijn te betalen. Voor een occasion moet gemiddeld zo’n €23.000 neergelegd worden, terwijl consumenten over het algemeen niet meer dan tussen de €15.000 en €20.000 willen neerleggen voor een tweedehandsje.



                                                Mocht de prijs van een elektrische occasion wel in de buurt komen van de gewenste prijs, is het nog maar de vraag of mensen ook aan de stekker gaan. Ook als geld geen rol zou spelen, zegt slechts 36% van de respondenten in het Marktplaats-onderzoek dat zij elektrisch willen rijden. Belangrijkste reden daarbij is dat zij niet weten waar zij op moeten letten bij de aanschaf van een stekkerauto.

                                                Comment


                                                • 1 grote flop electrische autos en zonnepanelen.

                                                  Comment


                                                  • Warmtepomp niet beter voor het milieu dan gasketel: Vlaamse bevindingen zetten 'milieuvriendelijke' energietransitie op losse schroeven

                                                    In Vlaanderen is er ophef over een onderzoek van de Universiteit Gent, en terecht! Wat blijkt? Warmtepompen zijn niet beter voor het milieu dan moderne condensatieketels op aardgas. Deze conclusie, afkomstig uit het doctoraatsonderzoek van Yanaika Decorte, zet de hele groene transitie weer in een ander daglicht. En dit is nieuws dat ook in Nederland serieus genomen moet worden.
                                                    Het onderzoek van Decorte toont aan dat de volledige milieuvoetafdruk van een warmtepomp gelijk is aan die van een moderne gasgestookte verwarmingsketel, wanneer je een tijdspanne van zestig jaar in beschouwing neemt. Ja, je leest het goed. Terwijl klimaatalarmisten ons al jaren proberen wijs te maken dat de warmtepomp dé oplossing is voor onze uitstootproblemen, blijkt nu dat het verschil met een moderne gasketel miniem is als je de hele milieu-impact meerekent.

                                                    Professor bouwtechniek Nathan Van Den Bossche, die het onderzoek van Decorte begeleidde, stelt dat het geen zin heeft om een goed werkende condensatieketel snel te vervangen door een warmtepomp. En hij heeft groot gelijk. Waarom zouden we hals over kop moeten overstappen naar een techniek die niet significant beter is voor het milieu, maar wél fors duurder is voor de consument? Het enige wat je bereikt, is dat mensen diep in de buidel moeten tasten voor een marginale winst – als die er al is.
                                                    Het wordt hoog tijd dat fabrikanten van warmtepompen de milieu-impact van hun toestellen serieus verminderen. De overheid kan wel blijven hameren op de voordelen van de warmtepomp, maar zonder enige innovatie aan de productiekant blijft dit verhaal niet overeind. En wat betekent dit voor Nederland? Hier worden mensen aangespoord om massaal hun gasgestookte ketel te vervangen door een warmtepomp, vaak met torenhoge kosten tot gevolg. Misschien moeten we toch eens nadenken over de realiteit achter deze groene droom.

                                                    De conclusies van het UGent-onderzoek zijn een wake-upcall voor iedereen die blind achter de groene hype aanloopt. Het is niet altijd wat het lijkt, en soms moet je de feiten onder ogen zien: de energietransitie is complexer dan simpelweg overstappen op een ander systeem. Het wordt tijd dat onze beleidsmakers dat ook gaan inzien.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X