ongelovelijk, bagger training, en dan in de opwarmronde zijn F1 bolide in de kreukels rijden, en vervolgens met gerepareerde bolide een superstart hebben met wat geluk aan de buitenkant dat er ruimte lag en 3e liggen om vervolgens als 2e te eindigen en op het nippertje Bottas die 3e werd voor te blijven
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Formule 1
Collapse
X
-
Zeer onverwachte fraaie overwinning!
Het lijkt er wel op dat Red Bull meer tijd nodig heeft om de auto goed af te stellen. De eerste race op Silverstone waren ze totaal niet op snelheid, de tweede race nu dus wel. In Oostenrijk was dat hetzelfde, de tweede race was er vele malen meer snelheid.
Dit jaar gaan we in principe geen dubbele races meer krijgen op hetzelfde circuit. Dus hoop dat ze nu ondertussen goed snappen hoe die auto werkt en er vanaf de start van een weekend beter voor staan!
Comment
-
Mercedes en vooral Hamilton was wel echt dominant. Terwijl Red Bull het zo goed zou doen met de warme temperaturen mbt bandenslijtage. Maar Mercedes heeft dat alweer ondervangen, of het voordeel van Red Bull is toch niet zo groot.
Volgende race op Spa in België is een circuit waar het veel op power aan komt, dus weer gunstig voor Mercedes. Misschien dat Racing Point er dan ook wel voor zit.
Maar je weet het maar nooit in de Ardennen, hopelijk wat regen, want dan zijn er voor andere teams ook zeker meer kansen. Maar Hamilton in de regen is ook top, Max verslaat 'm niet zomaar in op een natte baan.
Comment
-
Originally posted by Johan Geluk View PostHeel simpel die Mercedessen moeten gewoon tegen elkaar aanrijden en dan Maxie er voorbij, ole!
Ik kan overigens ook genieten van een race waarbij Max niet wint, draait mij niet alleen maar om Verstappen. Zolang het maar niet saai is. Als er een bloedstollende wedstrijd is en uiteindelijk komt Hamilton of Bottas als beste daaruit, vind ik dat ook prima. Zolang het maar geen makkelijk weglopen is van één team.
Comment
-
Dat is wat ze nu al uitgeven toch bij Red Bull? En bij Mercedes en Ferrari is dit ook de schatting, al een paar jaar lang.
Zelfs de kleinste teams geven rond 200 miljoen euro uit per jaar.
Volgend jaar komt het budgetplafond, dan mag een team 'maar' maximaal 175 miljoen uitgeven. Dat budgetplafond zijn echter de salarissen van coureurs en enkele topmensen uitgesloten. Dus als Hamilton 50 miljoen per jaar gaat verdienen, gaat dat niet af van dat budget. En ook de motoren vallen er buiten, dus Mercedes en Honda kunnen nog steeds 500 miljoen per jaar uitgeven zonder dat dit effect heeft...
Comment
-
Mja maar dan wel met het verschil dat ik denk dat Hamilton en Verstappen veel meer gewaagd aan elkaar zouden zijn. Dat brengt dan in ieder geval nog spanning op dat gebied mee, zoals Hamilton en Rosberg ook met elkaar hadden.
Nu rijdt Hamilton ook vrijwel altijd weg van Bottas.
Er komen nog wel wat interessante races aan, op circuits waar ze normaal gesproken niet rijden. Circuits waar de teams en rijders dus ook niet veel data van hebben en ook niet in de simulator kunnen testen. Zoals Mugello in Italie, Portimao in Portugal en ook de Nurburgring in Duitsland, Turkijke en Imola in Italie waar ze al vele jaren niet zijn geweest. Dat kan nog wel voor verassingen zorgen.
Comment
Comment