Banner mainpage

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formule 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dat bepaalt de markt, en als zij dat geld niet krijgen blijft het in de kas bij die miljarden bedrijven, dus prima dat nu een paar sporters er aan verdienen toch?

    Comment


    • Als je het vergelijkt met wat voetballers verdienen in verhouding wat ze doen heb ik er geen problemen mee wat de coureurs verdienen, ze rijden met +300km/h met risico voor eigen leven. Neem een voorbeeld aan de ongelukken van de afgelopen seizoenen. Ja de veiligheid van de auto’s zijn een heel stuk verbeterd maar had dit 20 jaar geleden gebeurd waren er veel meer coureurs geweest die het niet hadden overleefd.

      Comment


      • Dit soort argumenten had ik wel verwacht, maar ik bedoel meer iets in de richting van; wat betekenen ze nou echt voor de maatschappij? Meer dan entertainment is het niet.. en chirurg doet tenminste nog iets waar mensen iets aan hebben..of desnoods een stratenmaker.. (en kom nou niet aan met 'dankzij de F1 worden onze auto's veiliger en zuiniger'..)

        Comment


        • dat maakt toch niet uit, markt bepaalt dat, miljoenen of miljarden mensen genieten van een sport, daarom interessant voor bedrijven qua sponsoren en dus komt dat geld wat daar op bankrekeningen ligt los om sporters en hun hele gevolg erom heen zoals personeel te betalen,

          beter dan dat dat geld op die bankrekeningen blijft staan van die bedrijven

          Comment


          • Als een stratenmaker 1 miljoen verdiende stopte ie op een gegeven moment en wie maakt dan de straten? en wie betaalt dat salaris, dat kan toch niet. Mensen kunnen wel dom denken zeg

            Comment


            • Het zijn ook idiote bedragen natuurlijk wat de echte toppers verdienen. Maar ja het is dan ook wereldwijd de best bekeken sport (uitgezonderd een WK of Olympische spelen). Al die bedrijven die het waard vinden om er tientallen tot honderden miljoenen in te pompen, ze zien schijnbaar daar de marketingwaarde van.

              Coureurs zijn het gezicht van de sport. En hoewel al die teams jaren lang deden alsof een coureur blij mocht zijn überhaupt salaris te krijgen, beseffen coureurs dat ze een cruciale rol spelen in de marketingwaarde voor al die bedrijven. En ze laten niet 'over hun rug' de miljoenen alleen maar naar teambazen of aandeelhouders gaan. En dat is bij voetbal en andere veelbekeken topsporten hetzelfde.

              Daar staat dan ook nog tegenover dat veel coureurs nauwelijks iets verdienen totdat ze de F1 halen en zitten ze al sinds hun jeugd in de karts waar vaak de ouders tienduizenden euro's zelf voor hebben neergelegd. Zodra je de F1 dan haalt en eindelijk geld kan verdienen bij een kleiner team, dan is dat misschien 500.000 tot 1 miljoen per jaar. Pas als je richting de top gaat, kan je naar de meerdere miljoenen gaan. En alleen de echte toppers gaan over de 10 miljoen per jaar heen.

              Je hebt dan maar een paar jaar om te pieken en voor je het weet staat er weer een lichting nieuwe coureurs die je plek innemen en dan is je carrière voorbij. Coureurs moeten dus in 5-10 jaar tijd én hun investering terugverdienen van al die jaren voordat ze de F1 haalden én ze moeten er de rest van hun leven op kunnen teren. Want het is ook gelijk hun pensioen.

              Comment


              • https://www.telegraaf.nl/sport/38731...-naar-stewards

                we krijgen toch geen anti climax van deze prachtige WK strijd?

                Comment


                • Oei Hamilton wint GP van Brazilie, hij van kwam van p10 bij de start, Verstappen 2e en Bottas 3e.

                  in wk stand staat Verstappen nu nog 14 punten voor met nog 3 races te gaan.

                  https://www.telegraaf.nl/sport/20834...max-verstappen

                  Comment


                  • MB zie ik nog wel in staat om de komende 3 GP's elke keer een nieuwe motor er in te gooien en die vervolgens vol open te zetten.
                    Gezien het verschil gisteren zie ik Hamilton die 5 plekken makkelijk goed maken.

                    Comment


                    • Dus moet Max hem maar een x aantikken, dan beide eraf!

                      Comment


                      • Als de auto van Lewis H blijft rijden zoals die gisteren reed, wint hij het wk nog op zijn sloffen..vrees ik. Jeemig...

                        Comment


                        • Ook als Verstappen dan 2e of 3e wordt in die races,

                          Comment


                          • https://www.telegraaf.nl/sport/96347...max-verstappen

                            Mercedes wil herziening na uitblijven straf voor Max Verstappen

                            gaat nog een vies einde worden....

                            Comment


                            • https://www.ad.nl/formule-1/coureurs...lton~af696cbb/

                              Coureurs scharen zich massaal achter Verstappen na incident met Hamilton


                              De tijd van diplomatie is voorbij. Op, maar ook náást het asfalt is het oorlog tussen Mercedes en Red Bull, die ook in Qatar nog steggelden over een eerdere bijna-crash in Brazilië. Dit seizoen dreigt zo een soort Law & Order te worden, maar dan in de F1-paddock.

                              Vier dagen later, 12.000 kilometer oostelijker en nog steeds ging het over hetzelfde gedoe. Alsof de paddock van Interlagos plots in die van het Losail International Circuit was getransformeerd, zo leek het wel. Want nee, het ging amper over het vele zand op de woestijnbaan of de mensenrechtensituatie in het land. Ook in Qatar werd weer een dag besteed aan The Battle.



                              Om precies te zijn aan de laatste clash, die in rondje 48 tijdens de Braziliaanse GP, waarin Lewis Hamilton en Max Verstappen elkaar bijna raakten. Een prima gevecht, goed passend in dit verhitte kampioenschap, oordeelden Hamilton, Verstappen én de wedstrijdleiding aanvankelijk. Maar toen kwamen daar die nieuwe onboard-beelden, waarop je Verstappen daadwerkelijk in ziet sturen. En op basis daarvan oordeelden de hoge heren bij Mercedes dat een straf wellicht toch wel op zijn plaats was geweest, want stuurde hij niet opzettelijk Hamilton van de baan?

                              Daar begon weer een juridisch potje moddergooien, waar teambaas Toto Wolff meteen na de door Hamilton gewonnen GP natuurlijk al het startschot voor gaf in de media. Dat traject leidde dus naar een videoconference in Qatar met een afvaardiging van Mercedes, Red Bull Racing en de stewards die actief waren in Brazilië.

                              Inzet in die zogenaamde right to review-zitting was niet eens een eventuele straf voor Verstappen, maar de vraag of het überhaupt tot een herziening moest komen. Of daar genoeg grond voor bestond? In beginsel een vrij onbeduidende vergadering, maar in deze fase van een intens wereldkampioenschap – waarin twee superteams vechten om het hoogste – natuurlijk hét gespreksonderwerp, met de documakers van Netflix ‘toevallig’ een weekend lang gefocust op Mercedes.

                              Had Verstappen deze wending nog zien aankomen, vier dagen na de zege van Hamilton in Brazilië? ,,Nou, ik ben niet verrast dat Mercedes dit doet, nee. Zo gaan die dingen nu eenmaal in zo’n spannend kampioenschap’’, meldde hij uiterlijk onaangedaan, waarna hij nog toevoegde dat hij zich er verder niet mee wil bemoeien. ,,Ik focus me op het asfalt.’’

                              Hamilton bleef er ook verre van, vertelde hij later. Maar de Brit steunde het verweer van zijn werkgever wel. ,,Op het moment zelf zei ik: prima, dit hoort erbij. Dat moet ook je mentaliteit zijn, na zo’n gevecht. Maar het blijft natuurlijk heel moeilijk om over een situatie te oordelen als je het nog niet uit alle hoeken hebt kunnen bekijken.’’


                              Toto Wolff

                              Dat had hij nu wel en dat leidde tot andere inzichten. Maar juist daar knelde de schoen voor veel van zijn collega’s in de paddock, die zich massaal schaarden achter Verstappen, die zei dat hij ‘niets verkeerds’ had gedaan. ,,Als hij zondag geen straf kreeg, waarom zou hij die dan nu alsnog verdienen?’’, vroeg Fernando Alonso zich hardop af. Kimi Räikkönen haalde zijn schouders maar weer eens op: ,,Ik zag niks geks, zo veel was er niet aan de hand.’’ Sebastian Vettel noemde het onderzoek zelfs ‘een beetje onnodig’. ,,Klokken tikken doorgaans vooruit, niet achteruit’’, aldus de Duitser, nog altijd de laatste wereldkampioen namens Red Bull Racing.

                              Maar in een strijd waarin elk puntje telt, is het ook weer niet zo gek dat Mercedes tot het gaatje besloot te gaan, op zoek naar een tijd- of gridstraf in retroperspectief. Misschien niet chique een week na het bewuste incident, maar zoals Toto Wolff na de gridstraf voor Hamilton in Brazilië (onreglementaire vleugel) al meldde: ,,De tijd voor diplomatie is over.’’

                              Of de actie van Mercedes wat zal uitrichten in Qatar, bleef donderdagavond nog onduidelijk, maar de toon voor wéér een verhit raceweekend werd opnieuw gezet. In de rol van jager blijkt Wolff opeens een bijtertje dat niet zal loslaten. ,,Ik ben dol op die vechtersmentaliteit van Toto’’, zei Hamilton.

                              Verstappen zag iets anders, bij Wolff en Mercedes. ,,Je ziet nu de ware aard van het beestje’’, besloot hij. ,,Zo laat je je wel kennen.’’

                              Comment


                              • Originally posted by Buffalo Bill View Post
                                Als een stratenmaker 1 miljoen verdiende stopte ie op een gegeven moment en wie maakt dan de straten? en wie betaalt dat salaris, dat kan toch niet. Mensen kunnen wel dom denken zeg
                                Niemand zegt toch dat een stratenmaker miljoenen moet verdienen? Maar de inkomens en vermogens verschillen beginnen wel erg groot te worden om niet te zeggen astronomisch groot

                                Een zogenaamd getalenteerd figuur krijgt bij high tech bedrijven in het buitenland alleen al als startsalaris twee ton. En dat terwijl de secretaresse vergeleken daarbij een schijntje verdiend en zich zorgen moet maken of ze over een jaar haar vaste lasten nog wel kan betalen . Ik kan mij voorstellen dat mensen die nauwelijks rond kunnen komen daar erg pissig over kunnen worden. Zeker wanneer ze een essentieel beroep uitoefenen
                                Last edited by Tantebeppie; 19-11-2021, 18:16.

                                Comment


                                • Het is zoals het is, markt van vraag en aanbod.

                                  Gelukkig krijgt Verstappen geen straf zie https://www.ad.nl/formule-1/verzoek-...b8d1&auth_rd=1

                                  Comment


                                  • ik ben bang voor een letterlijke clash op de baan, mits Max bij die Mercedes kan komen die opeens als een straaljager gaat.

                                    Comment


                                    • Poeh hey... ik gok zo dat Hamilton morgen op zijn sloffen gaat winnen. Laten we hopen op een klein wondertje.

                                      Comment


                                      • Verstappen straf gekregen start als 7e ipv 2e

                                        Comment


                                        • En ligt alweer 2e achter Hamilton na 10 rondes

                                          Comment


                                          • Knap als 2e geeindigd, Hamilton nu nog 8 punten achter op Verstappen in wk tussenstand

                                            Comment


                                            • Tja, met grote overmacht gewonnen. Gaat nog erg lastig worden voor Max als die Mercedes zo blijft rijden..

                                              Comment


                                              • 1x pech, of tactiej of botsing is voldoende

                                                Comment


                                                • Ja maar laat Perez dat maar doen qua risico qua straf

                                                  Comment


                                                  • Dat kan ook gevolgen hebben voor de constructeurstitel.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X