Banner mainpage

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formule 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by frankkinky View Post
    zijn huidige salaris is 15 miljoen per jaar exclusief bonussen voor wedstrijdpunten etc, dan kan het oplopen naar ca 27 miljoen per jaar en dan heeft ie nog allerlei sponsordeals die ca 15-20 miljoen opleveren zit ie al snel op 40-50 miljoen per jaar

    maar ja ik zou niet de helft van mijn kapitaal willen weggeven na een eventuele scheiding omdat een meid daar voor een paar leuke gefakete jaren op zoek naar is. Is ze ook nog toevallig dochter van de coureur Piquet?
    Ja ze is dochter van Nelson Piquet Jr., een drievoudig kampioen F1. En ze is half Nederlands, haar moeder is Nederlandse. Dat zal vast meehelpen in de klik tussen beiden.

    En niet te hard van stapel lopen Frankkinky Ze zijn net een stelletje en jij denkt gelijk aan trouwen en half inkomen kwijt.

    Comment


    • De kalender voor 2021 gaat toch weer op z'n kop, ze gaan in maart niet starten in Australië want dat is nu niet haalbaar met de maatregelen blijkbaar.

      Comment


      • Ja en de race in China gaat ook niet door zeggen ze, dus de eerste races wordt alweer anders. Wordt weer gesproken over Imola en Portimao. Wat mij betreft sowieso betere banen dan Melbourne en China, dus ben er niet rouwig om!

        Comment


        • die Chinezen hebben geen recht op vermaak voorlopig met hun kutvleermuizen!

          Comment


          • https://www.telegraaf.nl/sport/67038...t-de-catalunya

            Comment


            • https://www.ad.nl/formule-1/nieuwe-f...aine~a269fea3/

              Nieuwe F1-kalender veel realistischer, maar schema bezorgt teambazen nu al migraine


              Niets is zeker in tijden van een pandemie, maar versie 2.0 van de Formule 1-jaarkalender lijkt een stuk haalbaarder dan zijn voorganger. Er dreigt, vooral na de zomer, wel een loodzwaar seizoen.



              Van Australië naar het Midden-Oosten naar Oost-Azië naar Europa, en dat in tijden van een nog altijd uitdijende pandemie. De originele Formule 1-kalender was bij voorbaat veel te optimistisch. Natuurlijk was het een hoopgevend signaal, een seizoensstart in Melbourne, geheel volgens traditie. Maar Australië houdt er bijzonder strenge protocollen op na, teneinde het virus zo veel mogelijk van het eiland te houden. Ook voor topsporters geldt een quarantaineplicht van twee weken, bijvoorbeeld. Afgelopen weken al werd duidelijk dat dat een onhaalbare kaart zou zijn voor het rondreizend racecircus.

              Net als de race in Shanghai, na Bahrein oorspronkelijk de derde wedstrijd in de agenda. Ook in China, bakermat van corona, gelden strenge inreisbeperkingen. Dus zette het Formule 1-management een streep door die twee verre reizen. Net als vorig jaar is Europa, thuishaven van alle teams, de meest praktische en logische uitvalsbasis in tijden van nood. Met een extra race in Italië - opnieuw op het circuit van Imola - en vermoedelijk ook weer een wedstrijd in het Portugese Portimao, zijn de gaten in de kalender gedicht.

              Het seizoen begint een week later dan gepland, op 28 maart in Bahrein. Daarna volgen, als Portugal inderdaad wordt toegevoegd, vier races in Europa. Tegen de tijd dat er weer gevlogen moet worden, naar Bakoe en Montreal, is het juni. Met meerdere goedgekeurde vaccins en opgestarte vaccinatieprogramma’s mag toch voorzichtig worden gehoopt dat de situatie in de wereld er tegen die tijd wat rooskleuriger uit ziet. Het is overigens nog onduidelijk waar en wanneer er getest wordt, in aanloop naar de openingsrace.



              De Formule 1 geeft wel een bijzonder signaal af. Ook in tijden van een wereldwijde crisis moet en zal het een recordseizoen worden. Trots werd vanochtend bij de herziene versie van de kalender gepronkt met het feit dat er nog altijd liefst 23 races gepland staan. Teams en coureurs zitten in een normale situatie al niet te wachten op zo’n bomvolle kalender, maar nu het zwaartepunt van het seizoen opnieuw naar de tweede helft van het jaar verschuift, dreigt helemaal een loodzwaar jaar.

              Er zijn liefst drie triple headers gepland, drie raceweekeinden achter elkaar. Het trio Spa-Zandvoort-Monza, van 29 augustus tot 12 september, is nog te overzien. Maar dan: Grands Prix in Rusland, Singapore en Japan in een tijdsbestek van 15 dagen. En na een weekje rust: Amerika, Mexico, Brazilië. Voor de laatste drie races staan dan Australië, Saoedie-Arabië en Abu Dhabi op de rol. Het bezorgt de teambazen nu al migraine.

              Natuurlijk is niets zeker. De kans dat er de komende weken of maanden races wegvallen, blijft reëel. Hoe het virus, met al zijn mutaties, zich gaat gedragen blijft onvoorspelbaar. Lokale overheden kunnen het Formule 1-circus weren, reisbeperkingen kunnen een Grand Prix onmogelijk maken. En in het geval van Zandvoort (5 september) geldt nog altijd dat er vanuit financieel oogpunt eigenlijk alleen geracet kan worden met publiek op de tribunes. Garanties dat er 23 zondagen geracet gaat worden zijn er kortom niet. Maar de sport heeft in 2020 wel laten zien op een betrekkelijk veilige manier een seizoen te kunnen afwerken. Zeker met een op Europa georiënteerde eerste seizoenshelft, lijkt de kans van slagen met de hernieuwde kalender een stuk groter.

              Een ding staat wel vast: als deze kalender stand houdt, is de missie van de Formule 1 om het grootste seizoen ooit te organiseren geslaagd. En kan de hele Formule 1-familie na 12 december aan de beademing.

              De volledige (herziene) Formule 1-kalender voor 2021:

              28 maart - Bahrein
              18 april - Italië (Imola)
              2 mei - ntb
              9 mei - Spanje
              23 mei - Monaco
              6 juni - Azerbeidzjan
              13 juni - Canada
              27 juni - Frankrijk
              4 juli - Oostenrijk
              18 juli - Engeland
              1 augustus - Hongarije
              29 augustus - België
              5 september - Nederland
              12 september - Italië (Monza)
              26 september - Rusland
              3 oktober - Singapore
              10 oktober - Japan
              24 oktober - VS
              31 oktober - Mexico
              7 november - Brazilië
              21 november - Australië
              5 december - Saoedi-Arabië
              12 december - Verenigde Arabische Emiraten

              Comment


              • Monaco schijnt ook weer geannuleerd te gaan worden, omdat ruim van tevoren duidelijk moet zijn of ze het circuit moeten gaan opbouwen. Dat kost ze maanden daar.

                Comment


                • denk dat veel sportevenementen ook een EK voetbal en Olympische spelen nog verre van zeker zijn zolang het virus en zijn meerdere mutaties rondwaart in de wereld. Het zijn onzekere tijden

                  Comment


                  • https://www.telegraaf.nl/sport/93303...jstje-mercedes

                    Kijk aan dan toch, dan pas heeft ie kans om mee te doen voor de titel

                    Comment


                    • Lastige keuze hoor voor Verstappen. De geschiedenis staat vol van coureurs die achteraf gebleken een verkeerde overstap maakte.

                      Met het technisch reglement dat volledig op z'n kop gaat voor 2022 en er sinds dit jaar ook een maximaal budget is dat teams mogen besteden, kan je echt niet met zekerheid zeggen dat Mercedes weer een auto ontwerpt die onverslaanbaar is. Mercedes gooide er ook het meeste geld tegenaan al een jaar of 6 lang. Als dat wegvalt en je moet creatiever zijn met je budget, is dat een heel ander spel.

                      Teams die nu al met een beperkter budget moeten werken zouden dan wel eens beter voor de dag kunnen komen.

                      Comment


                      • En eerst maar kijken wat 2021 brengt natuurlijk, voordat we kijken naar 2022

                        Comment


                        • Voor de liefhebbers, animatie van de crash in Bahrein van Grosjean: https://www.ad.nl/formule-1/animatie...rein~a9e60b84/

                          Comment


                          • Goeiedag, wat een mazzel heeft hij gehad zeg.

                            Nu gaat Grosjean in Amerika racen las ik op die ovals waar ze volgens mij wel 400kmh per uur gaan tussen die betonnen muren. Je zou toch denken dat je al je geluk al opgebruikt hebt na deze klap!! Complete gekken die coureurs

                            Comment


                            • Mooi gemaakt die animatie!

                              En Grosjean in Indycar, ik vind het helemaal niet bij hem passen ook. Op zijn goede dagen was het echt wel een goede coureur, maar hij heeft de laatste jaren veelal slechte dagen gehad.

                              Comment


                              • Nieuwe bolide v red bull gisteren gepresenteerd

                                Comment


                                • Ja het seizoen zit er weer aan te komen. Ik verwacht niet veel meer van Red Bull t.o.v. Mercedes komend jaar. Ben benieuwd hoe Perez het zal doen als teamgenoot van ons Max.

                                  De strijd achter deze twee teams wordt wel spannend. McLaren met Ricciardo, Renault met de teruggekeerde Alonso, Aston Martin met Vettel zouden wel eens erg aan elkaar gewaagd kunnen zijn. Ferrari schijnt een flinke stap te hebben gemaakt met de nieuwe motor, die zouden zomaar tussen die teams kunnen zitten.

                                  Comment


                                  • https://www.telegraaf.nl/sport/12434...-team-mercedes

                                    Nyck de Vries wordt reserverijder bij Formule 1-team Mercedes



                                    De Vries (26) deed al simulatorwerk voor Mercedes. Voor dat team komt hij samen met Vandoorne ook uit in de elektrische raceklasse Formule E, waarin De Vries na de eerste twee races aan de leiding gaat. In december debuteerde de Formule 2-kampioen van 2019 in een Formule 1-auto van Mercedes tijdens een testdag in Abu Dhabi.



                                    Bij Mercedes zijn zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en Valtteri Bottas de vaste coureurs. Hamilton miste vorig seizoen de tweede race in Bahrein. Hij werd toen niet vervangen door Vandoorne, maar door Williams-coureur George Russell.

                                    Comment


                                    • Haha, nu zijn er twee coureurs dus die gepasseerd kunnen worden door George Russel... Het is een wassen neus, maar het staat leuk op Nyck de Vries zijn CV.

                                      Comment


                                      • https://www.ad.nl/formule-1/live-pro...sbak~affdc857/

                                        Comment


                                        • allemaal goede berichten over de nieuwe bolides van Red Bull, maar we zullen wel zien waar ze staan zodra de races beginnen en of dan niet weer de Mercedessen veel sneller zijn en het weer achter Haimlton aanrijden is wat ze kunnen doen.

                                          Comment


                                          • Het is haast onmogelijk om te zien aan deze tests wie de snelste is. Je weet niet met hoeveel benzine ze rijden, het verschil tussen een volle tank of een half volle tank is zomaar 2 seconden verschil. Wat voor soort test zijn ze aan het doen (korte runs waardoor je de banden hard pusht, of lange runs waarbij je probeert de banden te sparen en dus langzamer rijdt in één rondje).

                                            Wat je wel kan zien, is of dingen soepel lopen. Mercedes kon de laatste jaren altijd een volledig testprogramma vrijwel probleemloos afwerken. Nu stonden ze een halve dag stil vanwege een probleem en Hamilton ging een paar keer van de baan af. Dat is wel opmerkelijk.

                                            Red Bull heeft geen enkel probleem gehad en alle ronden kunnen rijden die ze wilden. Dat is in ieder geval positief.

                                            Comment


                                            • gaan ze ook elektrisch rijden binnenkort?

                                              Comment


                                              • Ze rijden al jaren met hybride, een klein deel van de PK's is dus al elektrisch.

                                                Ik hoop dat het nooit gaat gebeuren, zou het een doodsteek voor de sport vinden. Je hebt al Formula E, dat volledig electrisch is. Het is knappe techniek, maar het klinkt alsof je 25 stofzuigers voorbij ziet komen.

                                                Comment


                                                • geen onderscheid voor ons milieu! wij moeten in 2030 elektrisch rijden, klimaatverdrag, redden van de aarde etc. Allemaal in het groene gareel, Jesse en Sigrid for President!

                                                  Comment


                                                  • Je hebt gelijk!

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X