Heb ook geen serieuze berichten voorbij horen komen dat Monaco niet door zou gaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Formule 1
Collapse
X
-
https://www.ad.nl/formule-1/honda-bl...eren~abcc2f18/
Honda blijft behouden voor Formule 1 en gaat motor Aston Martin leveren
Honda blijft behouden voor de Formule 1. De Japanse fabrikant, die in het verleden de motor van Max Verstappen bij Red Bull leverde, gaat vanaf 2026 de krachtbron van Formule 1-team Aston Martin verzorgen.
Comment
-
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/...ix-van-monaco/
Dit is het voorlopige weerbericht voor de Grand Prix van Monaco
Comment
-
Ja zo te lezen met bijna alle sportsponsoring.Voor Max maakt het allemaal niet zoveel uit, maar ze stoppen ook met sponsoring van de Dutch GP. De financiele bijdrage van Jumbo was daar heel belangrijk om de F1 weer naar Zandvoort te halen.
Wel apart om te zien eigenlijk, je zou denken dat de keuzes voor reclame en marketing bij dit soort grote bedrijven worden gemaakt op basis van analyses en meningen van marketing-experts. Maar blijkbaar is het alleen de mening van Frits van Eerd geweest die al 10 jaar lang heeft bepaald waar de tientallen miljoenen heen gaan. Hij staat bekend als groot sport liefhebber. Nu hij een paar maanden weg is, wordt gelijk het roer omgegooid.
Comment
-
Beetje populistisch, er zijn duizenden Nederlanders die in het buitenland wonen om maar geen of minder belasting af te hoeven dragen. Dat is toch al tig jaar aan de gang? En dan heb ik het nog geeneens over de grote bedrijven die alles op alles zetten om geen belasting af te hoeven dragen in Nederland.
Comment
-
https://www.volkskrant.nl/kijkverder...ikers~v737309/ , dit artikel in de volkskrant gaat daar uitgebreid over.
Comment
-
Het is voor andere sporten wat nieuwer, maar voor F1 coureurs is het al sinds de jaren 90 gemeengoed om in Monaco te wonen. Senna, Rosberg, Hakkinen, Coulthard, Massa. Zwitserland was ook populair vanwege belastingklimaat, Vettel en Michael Schumacher wonen er, Raikonnen dacht ik ook. En van het huidige F1 veld wonen er 11 van de 20 coureurs in Monaco.
Tsja wat vind ik daarvan. Ik begrijp het ergens wel dat ze nu zoveel mogelijk financieel voordeel pakken. De meeste coureurs hebben een relatief korte carrière, zitten al sinds hun 4e jaar in de karts en families hebben soms financiële risico's genomen om het tot de F1 te redden. Je hebt maar een paar jaar de tijd om je schaapjes op het droge te krijgen.
Comment
-
Nee is ook niet een beetje, maar dat weet je ook niet bij voorbaat dat het tot zo een succes uitbreid.
Je hoorde er nooit echt iemand over, Robert Doornbos en Christijan Albers hebben ook een aantal jaren in Monaco gewoond. Toen kraaide er geen haan naar, want die twee pakten 'slechts' enkele miljoenen in hun korte carrières.
F1 is opeens een volkssport in Nederland met één succesvolle Nederlander sinds de start van het kampioenschap in de jaren 50. En dan moeten ze nu blijkbaar ook over dit soort zaken een plasje doen.
Comment
-
https://www.telegraaf.nl/sport/30012...n-enkele-dagen
Toto Wolff verwacht nieuwe deal met Hamilton ’binnen enkele dagen’
Formule 1-team Mercedes hoopt binnen enkele dagen het contract met Lewis Hamilton te verlengen. „We zijn nog in gesprek, maar het gaat binnenkort gebeuren. Dan hebben we het over dagen en niet over weken”, zei teambaas Toto Wolff van de Duitse renstal op de Amerikaanse tv-zender CNBC.
Het contract van de 38-jarige Hamilton bij Mercedes loopt aan het einde van dit seizoen af. De zevenvoudig wereldkampioen gaf al aan het einde van het vorige seizoen te kennen dat hij langer wil doorgaan om een historische achtste wereldtitel te veroveren, maar een nieuwe verbintenis is nog altijd niet getekend. Teambaas Wolff sprak aan het begin van dit seizoen uit dat het opstellen van een nieuw contract voor na 2023 een formaliteit was. „Lewis is onderdeel van het team en het team is onderdeel van Lewis. Er is geen reden om niet samen door te gaan”, zei hij destijds.
Comment
-
https://www.telegraaf.nl/sport/45300...chleife-rijden
Verstappen mag van Red Bull niet op legendarische Nordschleife rijden
MONTRÉAL - Sebastian Vettel en Daniel Ricciardo rijden in september met oude Formule 1-auto’s van Red Bull Racing op de legendarische Nordschleife in Duitsland. Max Verstappen had dat ook gewild, maar krijgt geen toestemming. Iets wat de huidige WK-leider wel kan begrijpen.
Comment
-
https://www.telegraaf.nl/sport/16947...rix-van-canada
Nederlander evenaart Ayrton Senna met 41e zege
Ongenaakbare Max Verstappen wint ook Grand Prix van Canada
MONTRÉAL - Ook in Canada heeft Max Verstappen laten zien dat er op hem momenteel geen maat staat. De ongenaakbare Nederlandse coureur van Red Bull Racing en WK-leider was uiterst dominant aan de andere kant van de wereld en leidde van start tot finish. En zo heeft Verstappen voor de 100e overwinning voor zijn team gezorgd en evenaarde hij Ayrton Senna met zijn 41e zege. Fernando Alonso finishte als tweede en Lewis Hamilton complementeerde podium. Nyck de Vries eindigde als achttiende.
Verstappen vertrok van pole position en kende een uitstekende start. Ook Hamilton was als een komeet weg en nam meteen de tweede plek van Alonso over. Verstappen maakte overigens meteen zijn intenties duidelijk. Na zes rondjes had hij al twee seconden voorsprong te pakken op zijn Britse collega.
Logan Sargeant was de eerste uitvaller van de dag in Canada. Zijn race zat er al na acht ronden op, nadat hij vanaf de muur kreeg te horen dat hij zijn auto moest stoppen. De virtual safety die vervolgens de baan op kwam was razendsnel weer weg en dus kon er weer geracet worden.
Vogel
Ondertussen riep Verstappen over de boordradio dat hij een vogel had geraakt. Het leverde echter geen problemen op voor de Nederlander. Dat gold niet voor George Russell. Hij knalde over de kerbs en raakte daarna de muur. Een safety car volgde, omdat de Brit veel materiaal was verloren. Het hele veld schoof dus weer in elkaar en bijna iedereen uit de top ging naar binnen voor verse banden. Russell kon na een bezoekje aan de pitstraat overigens wel gewoon weer door.
Bij de herstart was Verstappen uitstekend bij de les. Hij was wederom goed weg en had van niemand wat te vrezen. Binnen no-time had hij weer een comfortabele voorsprong te pakken, al klaagde hij over het gebrek aan grip op de harde band. Achter de dominante Nederlander was Alonso ondertussen weer voorbij aan Hamilton. De twee vochten samen een heerlijke strijd uit. Daarachter reden de Ferrari’s van Charles Leclerc en Carlos Sainz voor Sergio Perez.
Verstappen dominant
In ronde 43 besloot Verstappen zijn harde banden weer om te ruilen voor de medium band. Doordat Alonso en Hamilton vlak voor hem naar binnen waren gekomen voor vers rubber kon hij een vrije pitstop maken: van de leiding aan de leiding. Hij was de rest van de race in geen velden of wegen te bekennen voor zijn concurrenten.
Het gevecht daarachter was een stuk spannender. Hamilton reed steeds dichter naar Alonso toe, maar kwam er uiteindelijk niet meer voorbij. Met de derde plaats hield hij wel de eer voor Mercedes hoog, want Russell moest uiteindelijk toch de wedstrijd staken met remproblemen.
De Vries crash
Wie wederom geen vlekkeloze dag kende was Nyck de Vries. De Nederlander, die nog altijd puntloos is dit seizoen, wilde halverwege de race Kevin Magnussen inhalen, maar dit ging compleet mis. Russell profiteerde en ging beide rijders voorbij.
De Vries wilde het daarna opnieuw proberen, maar hij en Magnussen gingen er vervolgens samen af. Daar was de man uit Sneek duidelijk de schuldige van. Ze konden wel allebei hun race vervolgen, maar de kans op een goed resultaat was verkeken. Ze kwamen allebei niet mer van de laatste twee stekken af. De Vries eindigde de wedstrijd als hekkensluiter.
Comment
-
https://www.autoblog.nl/nieuws/zware...enging-3512517
Zware eisen Hamilton doet Mercedes twijfelen over contractverlenging
Er zijn wat problemen bij de onderhandelingen over het nieuwe contract van Hamilton.
Waar wij eerder best positief waren over het nieuwe contract van Lewis Hamilton, blijken er toch wat beren op de weg te zijn. Zoals we eerder beschreven: een contract is pas geldig als de handtekeningen erop staan en op dit moment is dat nog niet het geval. Dat heeft verschillende redenen.
Nieuw contract Hamilton
Een ‘formaliteit’ noemde teambaas Toto Wolff het eerder, maar de werkelijkheid blijkt anders. De altijd goed geïnformeerde krant Daily Mail laat optekenen dat zij er rekening mee houden dat de race op Silverstone -over twee weken al- de laatste zou kunnen zijn van Hamilton in dienst van Mercedes. Natuurlijk moet hij wel het seizoen uitrijden, maar de krant doelt op het roemruchtige circuit waar hij wellicht voor de laatste keer in de kleuren van MERC zal kachelen. De onderhandelingen verlopen dus stroef, dat kunnen we wel constateren. Eerder zei Wolff wel al dat onderhandelen met de coureur lastig waren.
Er zijn namelijk wat struikelblokken die opgelost moeten worden. Een beetje tempo is wel handig, want het contract van de Engelsman loopt aan het einde van dit jaar af. Hoe langer het duurt (nu al meer dan zeven maanden), hoe meer hij kan gaan twijfelen. Er zijn namelijk genoeg andere leuke dingen te doen bij bijvoorbeeld andere teams.
Struikelblokken
Bij onderhandelingen gaat het altijd over geld, toch? Dat doe jij ook als je een nieuw contract aangaat bij je werkgever. Nieuwe baan is meer geld. Zo simpel is het. HAM weet dat en hij gaat ervoor. Hij casht op dit moment 27,5 miljoen Britse pond per jaar, dat is een goede 32 miljoen euro. Hier kan nog een bonus aan toegevoegd worden van 15 miljoen pond (17,5 miljoen euro) als hij kampioen wordt. Nou, naar die bonus kan hij fluiten. En Hamilton is niet dom, hij denkt dat het volgend jaar ook lastig gaat worden dus hij zou die bonus graag standaard willen.
Tweede akkefietje is zijn rol als ambassadeur voor het raceteam van Mercedes. Hij zou zich graag voor tien jaar willen conformeren, maar wel voor 20 miljoen pond per jaar. Dat is meer dan 23 miljoen euro dat hij per jaar op zijn rekening kan bijschrijven. Lekker pensioentje dus, maar daar zijn ze dus ook nog niet uit.
It’s all about the money
Deze bedragen zijn geen kattenpis en daarom wordt er zo stevig over onderhandeld. Hamilton is een alfa mannetje en zijn doel lijkt om het meeste geld te verdienen van alle coureurs. De vraag is of dat gaat lukken met een veel beter presterende Max Verstappen die ook de miljoenen voor het oprapen heeft. Wint hij toch nog wat. Of het gaat lukken? Wie weet. Echter, er moet wel wat schot inkomen want anders pist Hamilton naast het potje…
Comment
Comment