Banner mainpage

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie gaan er het volgende songfestival winnen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • https://www.ad.nl/show/crisis-op-het...ival~abd9b03e/

    Crisis op het Eurovisie-podium: drie landen haken af voor Songfestival


    Het songfestivalpodium in Liverpool zal komend jaar een stukje leger zijn. Maar liefst drie landen hebben inmiddels afgezien van hun deelname aan het liedjesfestijn. Vooral de hoge kosten van het evenement zorgen ervoor dat Montenegro, Noord-Macedonië en Bulgarije afhaken.

    Montenegro was juist afgelopen editie in Turijn weer teruggekeerd op het Songfestival. Maar dit weekend deelde omroep RTCG een statement. ‘Naast de aanzienlijke kosten van het inschrijfgeld en de kosten voor het verblijf in Groot-Brittannië, hadden we ook te maken met een gebrek aan interesse van sponsors.’ De omroepen van kleinere landen zoeken vaak naar sponsors om zo uit de kosten te komen.

    Ook Noord-Macedonië klaagt over de hogere kosten in zijn statement om niet mee te doen. ‘De beslissing om niet mee te doen aan het Songfestival is in het belang van de burgers, rekening houdend met de hogere kosten als gevolg van de energiecrisis en het verhoogde inschrijfgeld voor deelname aan het Eurovisie Songfestival. De kosten voor deelname was afgelopen editie 39.143 euro, en de verwachting is dat het volgend jaar hoger zal zijn.’



    Bulgarije gooit deur dicht voor Songfestival


    Waar Montenegro en Noord-Macedonië nadrukkelijk nog de deur openhouden voor een nieuwe deelname in de toekomst van het Songfestival, gooit Bulgarije die harder dicht. ‘Bulgarije zal niet deelnemen aan Eurovisie 2023 en hoogstwaarschijnlijk ook niet in de toekomstige edities. Na analyse is besloten dat dit programma niet langer interessant is voor de omroep’, zegt de verantwoordelijke omroep in een statement.

    Opvallend is de keuze van Bulgarije omdat het land de afgelopen jaren uitgroeide tot een zekere finalist. Van 2016 tot 2021 werd elke keer de grote finale bereikt, met als hoogtepunt de tweede plek in 2017. Montenegro wist vrijwel nooit te scoren op het Songfestival. Een dertiende plek in 2015 is het grootste succes voor het land. Noord-Macedonië wist in de afgelopen veertien jaar maar twee keer de finale te halen. De zevende plek in Israël in 2019 was hun topscore.

    Naast het afhaken van de drie landen is het ook nog onzeker of Moldavië, Armenië en Tsjechië aan het festival in Liverpool mee zullen doen. De afgelopen jaren verdwenen Hongarije, Rusland en Belarus al van het Eurovisie-podium. De editie van 2023 lijkt het minst bezette festival sinds 2014 te worden.

    België breidt juist uit
    In België wordt het festival juist groter aangepakt. De Vlaamse omroep - die jaarlijks de deelname afwisselt me de Waalse omroep - komt met een nationaal festival waarin zeven deelnemers twee nummers zullen zingen. Welke artiesten daar aan meedoen, is nog onduidelijk. Wel is al bekend dat LikeMe-sterren Pommelien Thijs en Camille d’Hondt niet mee zullen doen. Ook Laura Tesoro, die in 2016 meedeed voor de zuiderburen, heeft al laten weten niet mee te zullen doen.

    Comment


    • Weg met die nichtenshow, zeker nu er oorlog in Europa is

      Comment


      • https://www.ad.nl/show/mia-nicolai-e...ival~ab001525/

        Mia Nicolai & Dion Cooper voor Nederland naar Eurovisie Songfestival


        Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland tijdens de 67e editie van het Eurovisie Songfestival. Het duo is samengebracht door Songfestivalwinnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield. Met z’n vieren schreven ze een song die ‘grote indruk maakte op de voltallige selectiecommissie’ waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het muziekfestijn in Liverpool in 2023.



        ,,We kregen dit jaar veel songs binnen, vooral ook van jong talent - wat een mooie ontwikkeling is. Dat geldt ook voor Mia Nicolai en Dion Cooper; twee eigenzinnige jonge talenten die zelf ook songs schrijven en een verhaal te vertellen hebben. De selectiecommissie was, unaniem, zeer te spreken over hun song waarin hun stemmen prachtig samenkomen”, zegt Erica van Stade, directeur AVROTROS. ,,Ondanks dat we over het nummer nog weinig gaan zeggen, kunnen we stellen dat het een onderscheidende, uitgesproken en betekenisvolle song is die in het Songfestival-deelnemersveld in positieve zin zeker gaat opvallen.”

        Mia en Dion zijn tot twee jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, hun stemmen passen mooi bij elkaar net als de boodschap die ze willen uitdragen, laten ze in een verklaring weten. ,,Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen”, zegt het duo.

        Beide zangers zijn onbekend nog bij het grote publiek. De 26-jarige Mia komt uit een muzikaal nest. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en piano lessen. Vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen. Ze woont in Los Angeles, met een artiestenvisum, om haar droom waar te maken. Na haar debuutsingle Set Me Free werd haar tweede liedje Mutual Needs meteen internationaal opgepakt door een première in Amerika op de Zane Lowe Radio show.

        Ook Dion (28) kreeg muziek met de paplepel ingegoten: zijn vader was drummer in zijn vrije tijd en voedde Dion muzikaal op met Toto, The Beatles en Jimi Hendrix. Zijn liedje Fire, dat hij samen met Maxine uitbracht, haalde binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams. Dion omschrijft zichzelf als ‘classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles’.

        Radiodj Giel Beelen had Dion Cooper twee weken geleden nog in zijn show op NPO Radio 2 en reageert verheugd op het nieuws. ‘Als ‘t net zo goed wordt als dit optreden twee weken geleden, dan kan ‘t alleen maar hoog eindigen’, zegt hij op Twitter bij een video van het optreden uit zijn show.

        Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats: op zaterdag 13 mei de finale.

        Comment


        • slecht saai nummer van Nederland, hooguit laatste 30 secondes goed, wordt niks,

          Comment


          • Zweden wint

            Comment


            • Moet Loreen wel voor ze uitgezonden worden

              Comment


              • https://www.ad.nl/show/loreen-keert-...pool~a44f94a1/

                Loreen keert als topfavoriet terug op songfestival, maar kan mogelijk act niet doen in Liverpool


                MET VIDEOLoreen is in mei de Zweedse afgevaardigde voor het Eurovisie Songfestival in Liverpool. De zangeres werd zaterdagavond met overmacht verkozen tot winnaar van het Zweedse nationale songfestival. Toch is het nog maar de vraag of ze de act die ze deed op het Melodifestivalen ook in Liverpool kan uitvoeren.

                Met het nummer Tattoo doet Loreen namens Zweden in mei opnieuw een gooi naar de winst op het Eurovisie Songfestival. Zaterdagavond won ze met ruim verschil het Melodifestivalen. Van de buitenlandse vakjury kreeg ze van elk land, op Kroatië na, de hoogste score. Ook het publiek beloonde de zangeres met de meeste punten. In 2012 won Loreen het zangevenement al eens met het nummer Euphoria, dat uitgroeide tot grootste songfestivalhit aller tijden.



                Het is nog twijfelachtig of de act die Loreen bij de Zweedse voorronde deed ook in Liverpool kan plaatsvinden. Daarvoor maakt ze gebruik van een enorm ledscherm. In het begin ligt ze slechts tussen het podium en het scherm. Later in het nummer ‘duwt’ ze het enorme gevaarte omhoog en door lichteffecten lijkt ze zich in een storm te bewegen. In de Zweedse krant Aftonbladet valt echter te lezen dat het ledscherm mogelijk te zwaar is voor het podium in Liverpool.

                Tijdens de Zweedse show, waar twaalf acts aan meededen, werd tussen het optreden van Loreen en de andere optredens even geschakeld met de presentatoren. Dit omdat de opbouw van het podium voor de act bij Tattoo een flinke klus is. De mogelijkheden op het songfestival zijn kleiner omdat daar ook nog eens 37 artiesten zullen optreden. Mocht het ledscherm te zwaar zijn, gaat Zweden de act aanpassen, geeft projectmanager Anders Wistbacka van Zweden aan.

                Comment


                • Lekkere song van Loreen, maar zit midden in een gejat stuk van Frozen van Madonna.

                  Comment


                  • https://www.ad.nl/songfestival/songf...was~a6b5418ce/

                    Songfestival-duo Mia en Dion reageert op onzuiver livedebuut: ‘Heel erg jammer dat het niet goed was’


                    MET VIDEOHet livedebuut van Burning Daylight, het Nederlandse songfestivalliedje, is uitgedraaid op een teleurstelling. Mia Nicolai en Dion Cooper zongen het nummer bij een songfestivalfeestje in Madrid niet zuiver, iets dat ze wijten aan technische problemen. ,,Heel jammer dat het niet goed was”, zegt het duo in een reactie aan deze site.

                    Comment


                    • Ook zuiver gezongen klinkt het nummer niet😂

                      Comment


                      • https://www.telegraaf.nl/entertainme...er-een-debacle

                        Opnieuw felle kritiek op Mia & Dion: ’Wéér een debacle’

                        Het optreden van Mia Nicolai en Dion Cooper zaterdag tijdens Eurovision in Concert had hun kans op revanche moeten zijn na hun ongelukkige debuut vorige week in Madrid, maar opnieuw sloeg het koppel de plank mis. Op sociale media wordt er dan ook flink uitgehaald naar de Nederlandse inzending voor het Songfestival. „Je zet je eigen land voor schut!”

                        [img]https://www.telegraaf.nl/images/1260x709/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/1aa7873c-dc4f-11ed-ac27-0257d57b707f.jpg]/img]

                        Mia Nicolai en Dion Cooper hebben zaterdagavond voor het eerst als duo opgetreden in Nederland. Tijdens Eurovision in Concert lag er veel druk op na het ongelukkige debuut vorige week in Madrid. En eerlijk is eerlijk, dat was te horen. In Amsterdam wist het duo opnieuw niet te te overtuigen.

                        ’Plaatsvervangende schaamte’


                        Eddy Ouwens, de enige Nederlander die twee keer betrokken was bij een overwinning van het Eurovisie Songfestival, noemt het optreden een ’debacle’. „Ondanks repetities, eigen technici, goede in-ears weer een debacle! Mijn god, hebben we hier ruim een half jaar door ’vakmensen’ over laten vergaderen?”, schrijft de man achter het succes van Ding-a-Dong van Teach-In en Let it Swing van de Bobbysocks.

                        „Twee jonge mensen zonder ervaring worden vals zingend losgelaten op honderden miljoenen ESF kijkers. Zelfs bidden zal niet meer helpen. Nog maar een paar weken en dan gaat het gebeuren in ’het magische Engelse Muziekcentrum Liverpool’ waar ooit het beste componisten- en zangduo John en Paul werd geboren. Ik krijg nu al plaatsvervangende schaamte”, vervolgt hij.
                        Maurice Wijnen heeft vooral medelijden met de act. „Wat ontzettend sneu dat Mia en Dion zich tijdens Eurovision in Concert niet hebben weten te revancheren. Tijd voor een noodplan dus. Hoe van deze productiesong een haalbare live act te maken? Met drie weken tot de eerste repetitie in Liverpool. Wat kan het noodplan zijn? Arrangement aanpassen? Zeer gerichte vocal coaching? Backings erbij zodat de stemmen meer ‘ingebed’ zijn? (EBU regels op website zeggen vreemd genoeg niets over last minute aanpassingen) Maar vooral: hoe krijgen ze zelfvertrouwen terug?”, vraagt hij zich af.

                        Maar waar Wijnen nog compassie voelt voor de Nederlandse inzending van het Songfestival voelt de ruime meerderheid op Twitter dat niet. „We kunnen straks wel zeggen dat we er echt alles aan gedaan hebben om het Songfestival niet weer te hoeven organiseren volgend jaar”, „Kunnen Mia en Dion zich niet ziek melden? Beter een smoes dan dat ze optreden namens Nederland!”, en „Wie, oh wie heeft bedacht dat je gerust twee onbekende, onervaren, ongetalenteerde wannabe zangers naar het Songfestival kunt sturen? Je zet je eigen land voor schut! Mijn buurman heeft een husky, die is niet erg tekstvast maar zingt 1000x beter!”. Het is slechts een greep uit de reacties.

                        Toch heeft nog niet iedereen de hoop opgegeven. „Mia en Dion mogen bij mij langskomen op zangles hoor. Ik geloof er dan nog wel in.”, reageert een zangdocente.

                        Comment


                        • Nou ze hebben nu de toonhoogte van het liedje pas aangepast, wat een amateuristisch gedoe zeg

                          Comment


                          • https://www.telegraaf.nl/entertainme...-dion-geweldig

                            Loreen vindt Mia en Dion ’geweldig’

                            Loreen, de Zweedse kandidate van het Eurovisie Songfestival, vindt Mia Nicolai en Dion Cooper „geweldig.” Dat zei de zangeres backstage tegen het duo in Liverpool, zo is te zien in een filmpje dat Nicolai en Cooper donderdag op Instagram delen. „Het gaat geweldig, jullie zijn geweldig”, zei Loreen.

                            De Zweedse kwam het Nederlandse duo en coach Duncan Laurence tegen achter de schermen. „Ik kon horen dat het nummer van jou afkomstig was”, zei ze tegen Laurence, die Burning Daylight mede heeft geschreven. „Ik kon horen dat Duncan iets had bijgedragen aan deze song.”



                            Loreen nam het eerder na het niet zo vlekkeloze livedebuut van Nicolai en Cooper al voor hen op. „Het zijn goede zangers, maar ze hoorden zichzelf gewoon niet op het podium”, zei ze in de RTL-talkshow Beau. „Ik vond het zielig voor ze, maar zo slecht was het niet. Het gaat om de energie.”

                            De Zweedse, die het songfestival in 2012 won met Euphoria, lijkt zich weinig zorgen te hoeven maken om haar eigen deelname. De zangeres, die meedoet met het nummer Tattoo, maakt volgens de bookmakers de meeste kans op de winst.

                            Comment


                            • https://www.ad.nl/show/producer-wout...r-ze~a2468add/

                              Producer Wouter Hardy wil Duncan Laurence en Ilse DeLange nooit meer spreken: ‘Ik was bang voor ze’

                              SONGFESTIVALArcade, voor Duncan Laurence een monsterhit, voor producer Wouter Hardy een succesverhaal met een zwarte rand. Vier jaar lang zweeg hij erover, nu doet de medeschrijver eenmalig zijn verhaal. Over een verloren vriendschap, intimidatie door Ilse DeLange en slapeloze nachten.

                              Het is maandagochtend, Wouter Hardy (32) zit in een bureaustoel in zijn studio in Den Bosch en vecht tegen zijn tranen. Het gesprek zou gaan over zijn plannen voor een soloalbum en zijn betrokkenheid bij het komende songfestival, waar hij samen met zangeres Alika verantwoordelijk is voor de inzending van Estland. Maar het interview heeft een andere wending genomen. Het is het afgelopen half uur alleen gegaan over Arcade, Duncan Laurence en Ilse DeLange, twee artiesten die hij wat hem betreft nooit meer hoeft te spreken.



                              Het lied dat na het festival zal uitgroeien tot een voor Nederlandse begrippen zeldzaam hitsucces, is een compositie van vier auteurs, van wie Duncan Laurence en Wouter Hardy verreweg het meeste werk hebben verzet. Twee jaar werken ze samen in een studiootje in Rotterdam aan Arcade, dat inmiddels op alle platforms meer dan 2,5 miljard keer is gestreamd.

                              ,,Een megasucces natuurlijk, waar ik heel erg trots op ben’’, zegt Hardy. ,,Maar ook een knoop in mijn maag. Ik zat in Tel Aviv op de tribune met mijn uitgever en met Joel Sjöö, die ook heeft meegeschreven aan Arcade. Wij keken toe hoe Duncan won, maar waren niet welkom. In de ‘green room’, waar de artiesten na het zingen heengaan, zat Duncans vriend op de bank en zijn visagist. Voor ons was er geen plek. In Liverpool zit ik volgende week gewoon naast Alika en ook in Rotterdam zat ik twee jaar terug naast Gjon, de Zwitser met wie ik Tout l’Univers had geschreven. In Israël moest ik mijn eigen B&B zoeken en betalen. Duncan had geen oog voor me. Natuurlijk was het zijn winst en heeft hij het heel knap gedaan, alle lof daarvoor. Maar er heeft ook een liedje gewonnen en vergeet niet wie de makers zijn.’’

                              Hoe kwam het zover?
                              ,,Dat het niet goed ging tussen Duncan en mij had alles te maken met een conflict over de rechten van Arcade. Als zo’n lied de studio verlaat, moeten er afspraken over royaltypercentages worden gemaakt en dat is niet eerlijk gegaan van de kant van Duncan en Ilse DeLange. Zij had intussen een eigen label opgericht waarop ze Arcade uitbracht. Heel erg slim, want zo verdient zij er het meest aan. Ik had met Duncan afspraken gemaakt over onze percentages, dat voorstel was naar Ilse gegaan, maar zij schrok daar blijkbaar van. Zij heeft mij dat toen stevig duidelijk gemaakt.’’

                              Op welke manier?
                              ,,Ik ging met Duncan naar haar concert in de Ziggo Dome, we stonden op de gastenlijst en mochten backstage. Ik had daar heel veel zin in. Maar na het optreden kwamen we elkaar tegen en pakte ze me flink aan. Verbaal, maar ze greep ook mijn arm en kneep daar heel hard in. Ze vond het voorstel belachelijk en zei dat ik een mes in haar rug stak. Ze eiste dat ik omlaag ging. Ik was nog een groentje, keek heel erg op tegen de grote llse DeLange en wist niet wat me overkwam. Eenmaal buiten herinnerde ik Duncan aan onze onderlinge afspraak. Daar wist hij opeens niets meer van. Ik was helemaal in shock. ,,Gaan we dit nu zo doen? Echt?’’ Duncan is toen op de trein gestapt en ik stond daar helemaal alleen voor de Ziggo Dome. Ik heb huilend mijn ouders gebeld. Ik kom uit een hecht gezin, mijn ouders gaven me mee dat eerlijkheid en redelijkheid altijd voorop moeten staan. Dit soort spelletjes was ik totaal niet gewend.’’

                              Hoe heb jij daarna gereageerd?
                              ,,Ik had slapeloze nachten en paniekaanvallen, ik werd echt uit het team gegooid. Duncan luisterde naar Ilse, ik was de boeman die moeilijk deed. Terwijl ik wist waar ik recht op had. Duncan haalde er een advocaat bij en ik dacht alleen: waarom is dit nodig? Ik was een makkelijke prooi voor Ilse, die mij helemaal afbrandde en begon te dreigen. Als ik niet zou toegeven, dan zouden zij Arcade terugtrekken van het songfestival. Dat heeft mij genekt, ik heb toegegeven omdat ik bang was dat ik alles zou verliezen. Terwijl het achteraf helemaal niet mogelijk was geweest om het lied in die fase nog terug te trekken.

                              Waarom doe je nu pas jouw verhaal?
                              ,,Ik had angst. Voor Ilse en Duncan, succesvolle artiesten en daardoor een heel sterk fort. Ik zou de zielige producer zijn die misschien niet eens geloofd zou worden. Maar ik sta niet langer alleen. Ik hoorde vorige week Ronald Molendijk, ook een producer, in Shownieuws Duncan met de grond gelijk maken. Dat ging over de begeleiding van Mia Nicolai en Dion Cooper richting het komende songfestival. Ronald zei daarin allerlei dingen die zo herkenbaar zijn. Ook nu weer is de producer van het lied niet welkom in de green room. Het is dus kennelijk repeterend, dit soort spelletjes. Dat maakt dat ik nu ook mijn mond opentrek. Ik doe nu één keer mijn verhaal en dan is het afgesloten voor mij.

                              Het zit jou merkbaar hoog.
                              ,,Na vier jaar is het voor mij nog steeds een pijnpunt, het zit diep. Nog altijd krijg ik kippenvel als ik over dit onderwerp praat. Ik heb traumatherapie moeten volgen om het te kunnen verwerken. Ik kreeg EMDR-therapie, waarbij alles eruit kwam. Daarmee ben ik afgekomen van de nachtmerries die ik ervan had.’’



                              Word jij nu onderbetaald voor Arcade?
                              ,,Ja. Begrijp me niet verkeerd, Arcade heeft me ook heel veel gebracht en dat wil ik niet negeren. Een klein deel van iets heel groots kan nog steeds veel zijn; de inkomsten van Arcade zijn voor mij al een basisinkomen dat me ruimte geeft voor andere dingen. Dat Ilse Duncan destijds de kans heeft gegeven, dat heeft mij ook ver gebracht. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik kan werken met mensen die anders buiten bereik waren gebleven. Daar ben ik dankbaar voor. Maar er zit veel ellende aan vast. Dit blijft voor mij een zwarte bladzijde.’’

                              Heb je dit ooit nog met Duncan besproken?
                              ,,Hij kwam in 2021 naar mijn studio om zijn excuses aan te bieden. Hij had er spijt van en vond ook dat het niet klopte. Dat vond ik goed van hem, we zijn daarna eigenlijk op de oude voet verder gegaan. Een week later hebben we samen het lied Stars gemaakt, dat twee jaar terug tijdens het songfestival uitkwam. We zijn daarna in de zomer met Jordan Garfield, zijn verloofde, drie weken naar Portugal gegaan. In een villa aan de Algarve hebben we een heel album geschreven. Twaalf liedjes, waarvan er uiteindelijk twee zijn nieuwe album halen, onder meer Skyboy, zijn laatste single. De rest ligt op de plank en ik heb geen idee of daar nog iets mee gebeurt, want we praten niet meer met elkaar. Die drie weken in Portugal waren echt goed, maar daarna verdween hij naar de VS en was er een misverstand tussen ons over welke songs op welk moment moesten worden geleverd. Hij heeft mij toen gebeld en dat was meteen weer een heel onaangenaam gesprek. Daar is het opnieuw fout gegaan tussen ons en nu is het definitief. Ik hoef met Ilse en hem nooit meer een woord te wisselen. Ik weet dat ik komende week in Liverpool Duncan kan tegenkomen, maar dat zie ik dan wel weer. Dat zal een raar moment zijn, maar daar heeft hij het zelf naar gemaakt.’’

                              Ilse DeLange wil met Hardy in gesprek

                              We hebben dit artikel voor publicatie voorgelegd aan zowel Ilse DeLange als Duncan Laurence. De laatste reageerde tot nu toe niet, Ilse DeLange stuurde wel een uitgebreide reactie. Die is hieronder in zijn geheel te lezen:

                              ,,Elk jaar opnieuw ervaren we hoeveel het Songfestival bij mensen losmaakt. Dat zijn vaak mooie dingen, maar er komt ook een hoop negativiteit boven. Dat zien we dit jaar helaas ook weer. Je moet als artiest tegen een stootje kunnen en ik ben heus wel wat gewend, maar dit artikel gaat daarin zover dat ik wel moet reageren.
                              Allereerst: ik vind het ongelofelijk verdrietig dat er bij Wouter zoveel pijn zit. Daarvan had ik werkelijk geen idee, vooral ook omdat we de afgelopen jaren, zo nu en dan, positief en hartelijk contact met elkaar hebben gehad. Maar Wouters emoties leiden, zo lees ik nu, helaas tot onterechte aantijgingen. Er worden in het artikel zaken aangehaald waar ik niets mee te maken heb gehad. En zaken waar ik helemaal niets over te zeggen had. Beslissingen die door anderen zijn genomen, zoals bijvoorbeeld over de gang van zaken in Tel Aviv. Verwijten hierover aan mijn adres leg ik dan ook naast mij neer.
                              Ik heb mailwisselingen en apps van destijds vandaag weer teruggelezen. Waren het pittige onderhandelingen met Wouter over Arcade destijds? Absoluut. Klopt het beeld dat in het artikel geschetst wordt? Absoluut niet. Ik ga hier niet op alle details in, maar één ding wil ik wel kwijt. Er is nooit sprake geweest van het terugtrekken van Arcade of het dreigen daarmee. Ook vind ik het belangrijk dat men weet dat Wouter (net als ik) zich in de onderhandelingen destijds heeft laten bijstaan door een onafhankelijke, ervaren jurist die bekend staat als een autoriteit op het gebied van muziek-contractrecht. Ik heb in deze steeds naar eer en geweten gehandeld. Zonder respect voor de (belangen van de) ander kom je er samen niet uit. Wij kwamen er wél uit en zetten beiden onze handtekening onder een heel gangbare en transparante producers-overeenkomst waarmee beide partijen tevreden waren.
                              Wouter stelt mij niet te willen spreken. Ik zou wel graag met hemzelf hierover in gesprek gaan om zo, met elkaar, de lucht te klaren. Ik heb hem daarom vandaag (vrijdag) een bericht gestuurd om hopelijk tot een afspraak te komen.

                              Comment


                              • die ellende begint vanavond he, ook met de Nederlandse inzending, nou ik ga wel ff uit eten, dan geniet ik meer

                                Comment


                                • Zo we zijn er gelukkig uit, was ook niet goed en zuiver gezongen, volgens Jan Smit wel maar die had paling in zijn oren zeker

                                  Comment


                                  • ja Albert vd Linde lag ook dubbel toen hij Jan Smit dat hoorde zeggen, ik vond het ook niet zuiver en in begin was het veels te zwak qua power, volgende x Davina Michel sturen denk ik dan maar

                                    Comment


                                    • https://www.telegraaf.nl/entertainme...en-de-aandacht

                                      Welke tien gaan er door?
                                      Tweede halve finale: deze landen trekken de aandacht

                                      Nog tien landen zullen zich vanavond plaatsen voor de finale van het Eurovisie Songfestival. Afgelopen dinsdag streden er vijftien landen voor een finaleplek. Donderdagavond zullen er zestien landen met elkaar de strijd aangaan.

                                      Een van de inzendingen die de aandacht trekt, is het lied ’Bridges’, waarmee Estland naar Liverpool is afgereisd. Datt lied is mede geschreven door de Nederlandse Wouter Hardy. Vier jaar geleden was Hardy samen met Duncan Laurence verantwoordelijk voor de song ’Arcade’. Daarmee won Nederland. Twee jaar geleden deed Hardy een nieuwe poging voor Zwitserland en sleepte hij een derde plaats binnen. Nu probeert hij met een filmisch thema voor Estland punten te verzamelen. Daarvoor heeft hij de 20-jarige Alika Moliva aangezocht, een zangeres met een loepzuivere stem. Samen schreven ze ’Bridges’, in de studio van Hardy in Den Bosch. „Vanaf het moment dat ik met Alika over haar wensen sprak en ik achter de piano ging zitten, was het binnen een uurtje gepiept”, laat Hardy weten. Het is duimen voor Hardy en Moliva dat ze met hun compositie de finale halen. Als we de bookmakers moeten geloven, gaat het erom spannen.




                                      Disconummer


                                      Over België zijn de bookmakers positiever. Daar staan onze zuiderburen momenteel op een achtste plaats. Het land stuurt de 42-jarige zanger Gustaph met een soort van jaren 90’ disconummer. Tweemaal eerder deed hij mee aan het Eurovisie Songfestival. Maar op het podium stond hij nooit. „In 2018 moest ik onder het podium staan tijdens het optreden van België.”



                                      In 2021 mocht Gustaph opnieuw mee naar de grootste muziekshow van de wereld. „Ik was de zangcoach van Geike Arnaert, de zangeres van de Belgische popgroep Hooverphonic, die in Rotterdam voor ons land aantrad. De act was al uitgewerkt. Er was geen plaats voor mij op het podium. In Rotterdam werd ik achter lelijke zwarte gordijnen gezet, er was daar nul sfeer, een maffe ervaring. Maar ook al stond ik in een schaamtehoek achter gordijnen, daar krijg je toch de sfeer in de zaal mee. Op het Songfestival zingt het publiek in de zaal alle inzendingen woord voor woord mee. Van begin tot eind. Dat is heel bijzonder.”
                                      Instant feest


                                      ‘Because of you’ is op een achternamiddag geschreven in zijn studio in Antwerpen. „Het moest een lofzang of hymne worden over zelfaanvaarding. Zelf kwam ik op mijn veertiende al uit de kast. In een paar uur tijd was het af. We schreven het als bijna vanzelf. Het gaat over vieren wie je bent en moet een instant feest zijn van drie minuten lang.”

                                      Veel aandacht zal donderdagavond verder uitgaan naar de inzending van Polen. De nationale voorronde werd gewonnen door een weinig toonvaste zangeres die de aandacht trok met een subtropisch liedje, een niemendalletje dat niemand echt goed lijkt te vinden, maar wél in je hoofd blijft hangen. Het publiek in Polen sprak schande van de uitslag van de nationale finale. Die zou te veel weghebben van vriendjespolitiek, want zelfs de choreografe en een tante van zangeres Blanka zaten in de vakjury, die plotseling ook nog eens zwaarder meetelden in het eindresultaat. Achter de schermen ging het gerucht dat de steenrijke vader van Blanka de invloed gekocht zou hebben bij de Poolse omroep.

                                      Extra boeken in het schap


                                      Onbetwistbare winnaar van deze halve finale lijkt Oostenrijk te worden. Het land komt met twee zangeressen die bezeten zijn van de geest van de Amerikaanse auteur Edgar Allen Poe, die tweehonderd jaar geleden leefde. ’Who the hell is Edgar’ is een eigenzinnig lied dat bij boekhandels in Liverpool inmiddels heeft geleid tot meer aandacht en extra schapruimte voor het werk van de Amerikaan.

                                      Comment


                                      • Die Boy George look a like van Belgie of die mafklappers van Finland zouden ook nog wel eens kunnen verrassen. Maar Loreen is natuurlijk far out de beste!

                                        Comment


                                        • Van wat ik tot nu toe heb kunnen horen, vind ik het allemaal maar bagger.. heeft totaal niks met goede liedjes te maken, die kermis.. Hoe maffer hoe beter, lijkt het wel.

                                          Comment


                                          • Loreen terecht gewonnen, geweldig nummer en geweldige stem, was ook zwaar favoriet

                                            Comment



                                            • Na finale Songfestival: ‘Hier klopt helemaal niets van!’

                                              04:59Binnenland

                                              Het is Loreen weer gelukt. Met haar nummer ‘Tattoo’ heeft de zangeres voor de tweede keer het Eurovisiesongfestival gewonnen. Een verrassing in de finale was de lage plek voor Frankrijk en Spanje. Ook gitarist Kris Guštin van de Sloveense band Joker Out, die een Nederlandse moeder heeft, is ontevreden over de notering van hun lied. Liedjesschrijver Wouter Hardy, die het lied voor de Estse zangeres Alika schreef, is daarentegen juist heel tevreden over hun plek op het scorebord.

                                              Comment


                                              • Originally posted by Buffalo Bill View Post
                                                ja Albert vd Linde lag ook dubbel toen hij Jan Smit dat hoorde zeggen, ik vond het ook niet zuiver en in begin was het veels te zwak qua power, volgende x Davina Michel sturen denk ik dan maar
                                                Helemaal mee eens, of Floor Jansen, die stemmen komen ten minste overtuigd over..voor mijn part Emma Heesters met een vrolijk zomer-niemendalletje..

                                                Comment


                                                • Song moet ook goed zijn, Glennis Crace en Trijntje Oosterhuis beide met topstem werden een fiasco toen ze meededen

                                                  Comment


                                                  • Wat lekker ding die zangeres van Israel zeg

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X