https://www.briefjevanjan.nl/aan-alexander-pechtold-8/
Aan Alexander Pechtold
Meneer Pechtold,
Daar was-ie weer!
Uw naam.
Hij is gevallen.
Als kandidaat om Dick Benschop op te volgen als CEO van Schiphol.
Je zou verwachten dat de Raad van Commissarissen van de nationale luchthaven na Dick Benschop eens geen politicus gaat aanstellen, maar iemand die operationeel goed is.
Iemand die niet de weg weet naar vergaderingen van het World Economic Forum in Davos, maar die de tent operationeel kan leiden.
Die, zeg maar, zorgt dat de vliegtuigen op tijd vertrekken.
Mét de passagiers.
En mét de koffers.
De doorgaans goed geïnformeerde luchtvaart-verslaggever van de Telegraaf, Yteke de Jong, noemde in dat verband bij Vandaag Inside de namen van probleemoplosser Pier Eringa (oud-NS, oud-ProRail, oud-politiebaas en thans ziekenhuisbestuurder) en Paul Riemens, een man die decennia bij de Lucht Verkeersleiding Nederland werkte en sinds 2016 baas is van de RAI.
Mannen die wat kunnen.
Waarom dan toch úw naam viel?
Omdat de Nederlandse Staat voor 69,77 procent eigenaar is van Schiphol.
En omdat staatsdeelnemingen vallen onder de minister van Financiën.
En omdat de minister van Financiën D66-voorvrouw Sigrid Kaag is.

Meneer Pechtold,
Daar was-ie weer!
Uw naam.
Hij is gevallen.
Als kandidaat om Dick Benschop op te volgen als CEO van Schiphol.
Je zou verwachten dat de Raad van Commissarissen van de nationale luchthaven na Dick Benschop eens geen politicus gaat aanstellen, maar iemand die operationeel goed is.
Iemand die niet de weg weet naar vergaderingen van het World Economic Forum in Davos, maar die de tent operationeel kan leiden.
Die, zeg maar, zorgt dat de vliegtuigen op tijd vertrekken.
Mét de passagiers.
En mét de koffers.
De doorgaans goed geïnformeerde luchtvaart-verslaggever van de Telegraaf, Yteke de Jong, noemde in dat verband bij Vandaag Inside de namen van probleemoplosser Pier Eringa (oud-NS, oud-ProRail, oud-politiebaas en thans ziekenhuisbestuurder) en Paul Riemens, een man die decennia bij de Lucht Verkeersleiding Nederland werkte en sinds 2016 baas is van de RAI.
Mannen die wat kunnen.
Waarom dan toch úw naam viel?
Omdat de Nederlandse Staat voor 69,77 procent eigenaar is van Schiphol.
En omdat staatsdeelnemingen vallen onder de minister van Financiën.
En omdat de minister van Financiën D66-voorvrouw Sigrid Kaag is.
Kaag heeft formeel niets te vertellen over de benoeming van de CEO van Schiphol, maar dat zal haar er niet van weerhouden zich te bemoeien met de benoeming van de CEO van Schiphol.
Ik zou het persoonlijk schitterend vinden als u inderdaad benoemd wordt tot opvolger van Dick Benschop.
Ten eerste omdat er dan een andere baas komt bij de rijbewijsfabriek CBR.
Eentje die die tent wel operationeel kan leiden.
Ten tweede omdat u dan veel zichtbaarder door de mand zult vallen.
Bij het CBR kon u redelijk in de luwte de bizarre wachttijden voor examens en verlengingen níet oplossen. Daar staan niet dagelijks de televisie-camera’s op. En de Telegraaf heeft geen ‘rijbewijs-verslaggever’. Schiphol is wat dat betreft duizend keer groter dan uw huidige werkgever en op het boegbeeld wordt in tijden van chaos ‘gejaagd’ door de media.
Ten derde omdat we mogen aannemen dat de media eindelijk ook in die zaak gaan duiken die in april dit jaar volledig ondersneeuwde doordat tv-persoonlijkheid Johan Derksen iets over een vrouw en een kaars vertelde in Vandaag Inside.
U weet het vast nog wel.
Er was een anoniem blog opgedoken van een vrouw die zei het slachtoffer te zijn van een bekende D66’er: u.
De schrijfster van het blog meldde dat u haar acht jaar geleden heeft verkracht.
Ze beweerde dat ze niet de enige was.
Dat het bestuur van D66 een eerdere melding van haar negeerde.
Dat u meer vrouwen het bed in heeft gelokt met mooie carrièrebeloftes, zoals een verkiesbare plek op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer.
Dat u met uw zogenoemde ‘Pechtold-boys’ (D. en R.) een lijst bijhield waarop jullie de vrouwen die jullie ‘hadden gehad’ een rapportcijfer gaven voor hun prestaties in bed.
De vrouw was geen lid meer van D66 en kon daardoor niet meer terecht bij de Commissie Integriteitsonderzoeken.
Daardoor kon partijleider Sigrid Kaag, die toen net beschadigd uit de affaire rond uw vriend Frans van Drimmelen was gekomen, die zaak lekker liggen waar-ie lag: in de doofpot.
Tot opluchting ook van de systeemmedia, die zich veel liever op de provocateur Johan Derksen wierpen dan op een man aan wie de machtigste vrouw van Nederland schatplichtig was.
Maar als u de hoogste baas van Schiphol wordt, zullen de schijnwerpers van de media ongetwijfeld wél uw kant op draaien.
En niet alleen die van de roddelpers.
Want één keer de koffer van Sander Schimmelpenninck te laat op de bagageband en zelfs de Volkskrant opent de jacht op u…
Groet,
JanD
Aan Alexander Pechtold
Meneer Pechtold,
Daar was-ie weer!
Uw naam.
Hij is gevallen.
Als kandidaat om Dick Benschop op te volgen als CEO van Schiphol.
Je zou verwachten dat de Raad van Commissarissen van de nationale luchthaven na Dick Benschop eens geen politicus gaat aanstellen, maar iemand die operationeel goed is.
Iemand die niet de weg weet naar vergaderingen van het World Economic Forum in Davos, maar die de tent operationeel kan leiden.
Die, zeg maar, zorgt dat de vliegtuigen op tijd vertrekken.
Mét de passagiers.
En mét de koffers.
De doorgaans goed geïnformeerde luchtvaart-verslaggever van de Telegraaf, Yteke de Jong, noemde in dat verband bij Vandaag Inside de namen van probleemoplosser Pier Eringa (oud-NS, oud-ProRail, oud-politiebaas en thans ziekenhuisbestuurder) en Paul Riemens, een man die decennia bij de Lucht Verkeersleiding Nederland werkte en sinds 2016 baas is van de RAI.
Mannen die wat kunnen.
Waarom dan toch úw naam viel?
Omdat de Nederlandse Staat voor 69,77 procent eigenaar is van Schiphol.
En omdat staatsdeelnemingen vallen onder de minister van Financiën.
En omdat de minister van Financiën D66-voorvrouw Sigrid Kaag is.

Meneer Pechtold,
Daar was-ie weer!
Uw naam.
Hij is gevallen.
Als kandidaat om Dick Benschop op te volgen als CEO van Schiphol.
Je zou verwachten dat de Raad van Commissarissen van de nationale luchthaven na Dick Benschop eens geen politicus gaat aanstellen, maar iemand die operationeel goed is.
Iemand die niet de weg weet naar vergaderingen van het World Economic Forum in Davos, maar die de tent operationeel kan leiden.
Die, zeg maar, zorgt dat de vliegtuigen op tijd vertrekken.
Mét de passagiers.
En mét de koffers.
De doorgaans goed geïnformeerde luchtvaart-verslaggever van de Telegraaf, Yteke de Jong, noemde in dat verband bij Vandaag Inside de namen van probleemoplosser Pier Eringa (oud-NS, oud-ProRail, oud-politiebaas en thans ziekenhuisbestuurder) en Paul Riemens, een man die decennia bij de Lucht Verkeersleiding Nederland werkte en sinds 2016 baas is van de RAI.
Mannen die wat kunnen.
Waarom dan toch úw naam viel?
Omdat de Nederlandse Staat voor 69,77 procent eigenaar is van Schiphol.
En omdat staatsdeelnemingen vallen onder de minister van Financiën.
En omdat de minister van Financiën D66-voorvrouw Sigrid Kaag is.
Kaag heeft formeel niets te vertellen over de benoeming van de CEO van Schiphol, maar dat zal haar er niet van weerhouden zich te bemoeien met de benoeming van de CEO van Schiphol.
Ik zou het persoonlijk schitterend vinden als u inderdaad benoemd wordt tot opvolger van Dick Benschop.
Ten eerste omdat er dan een andere baas komt bij de rijbewijsfabriek CBR.
Eentje die die tent wel operationeel kan leiden.
Ten tweede omdat u dan veel zichtbaarder door de mand zult vallen.
Bij het CBR kon u redelijk in de luwte de bizarre wachttijden voor examens en verlengingen níet oplossen. Daar staan niet dagelijks de televisie-camera’s op. En de Telegraaf heeft geen ‘rijbewijs-verslaggever’. Schiphol is wat dat betreft duizend keer groter dan uw huidige werkgever en op het boegbeeld wordt in tijden van chaos ‘gejaagd’ door de media.
Ten derde omdat we mogen aannemen dat de media eindelijk ook in die zaak gaan duiken die in april dit jaar volledig ondersneeuwde doordat tv-persoonlijkheid Johan Derksen iets over een vrouw en een kaars vertelde in Vandaag Inside.
U weet het vast nog wel.
Er was een anoniem blog opgedoken van een vrouw die zei het slachtoffer te zijn van een bekende D66’er: u.
De schrijfster van het blog meldde dat u haar acht jaar geleden heeft verkracht.
Ze beweerde dat ze niet de enige was.
Dat het bestuur van D66 een eerdere melding van haar negeerde.
Dat u meer vrouwen het bed in heeft gelokt met mooie carrièrebeloftes, zoals een verkiesbare plek op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer.
Dat u met uw zogenoemde ‘Pechtold-boys’ (D. en R.) een lijst bijhield waarop jullie de vrouwen die jullie ‘hadden gehad’ een rapportcijfer gaven voor hun prestaties in bed.
De vrouw was geen lid meer van D66 en kon daardoor niet meer terecht bij de Commissie Integriteitsonderzoeken.
Daardoor kon partijleider Sigrid Kaag, die toen net beschadigd uit de affaire rond uw vriend Frans van Drimmelen was gekomen, die zaak lekker liggen waar-ie lag: in de doofpot.
Tot opluchting ook van de systeemmedia, die zich veel liever op de provocateur Johan Derksen wierpen dan op een man aan wie de machtigste vrouw van Nederland schatplichtig was.
Maar als u de hoogste baas van Schiphol wordt, zullen de schijnwerpers van de media ongetwijfeld wél uw kant op draaien.
En niet alleen die van de roddelpers.
Want één keer de koffer van Sander Schimmelpenninck te laat op de bagageband en zelfs de Volkskrant opent de jacht op u…
Groet,
JanD
Comment