https://www.telegraaf.nl/watuzegt/21...tuur-vernielen
Column
Nausicaa Marbe: het demonstratierecht van de meest brutalen is heilig verklaard door slappe bestuurders die onze cultuur vernielen
Nota bene op Eerste Paasdag vindt in Rotterdam de demonstratie ’Gaza schreeuwt!’ plaats: een mars vanaf de Essalam-moskee, georganiseerd door een ’Initiatiefgroep imams’. Zij roepen moskeeën en koepelorganisaties op via het vrijdagsgebed hiervoor reclame te maken, opdat er zoveel mogelijk geloofsbroeders met Pasen de straten bestormen. Rotterdam is van hen, weten ze sinds de burgemeester in het stadhuis trots een ’historische iftar’ organiseerde.
:quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/b13bfdc8-1c6b-11f0-9929-6a673d4cef2a.jpg)
Nausicaa Marbe.
Enige eerbied voor de christelijke cultuur, voor Rotterdammers die Pasen vieren of geen Hamas-gekrijs lusten is er niet. De deelnemers aan de mars doen niet aan inclusie van de Nederlandse cultuur, maar verwachten wel bakken tolerantie en aanpassing terug.
Ze hadden ook kunnen wachten tot volgend weekend, maar het moest op deze feestdag, voor de maximale geestelijke terreur. En dat kan, omdat het demonstratierecht van de meest brutalen heilig verklaard is door bestuurders die niet kunnen handhaven.
De boodschap is duidelijk: wen er maar aan, dit is de toekomst. Dit land is niet weerbaar tegen de islamistische overname van de publieke ruimte. We zagen dat al bij de massagebeden op de Dam. We zijn niet in staat grenzen te stellen en regels te handhaven.
Verbod op versterkte gebedsoproepen moskeeën
Recente incidenten laten zien hoe makkelijk burgers en bestuurders over zich heen laten lopen. Of zelfs met initiatieven van culturele zelfvernietiging komen. De argumenten gehoord in de discussie over een wettelijk verbod op versterkte gebedsoproepen van moskeeën? Zoals verwacht riepen ook niet-moslims: waarom mogen de kerkklokken dan wel?
Zoals het keppeltje abusievelijk erbij wordt gehaald om de hoofddoek te verdedigen, wordt het neutrale gebeier nu gelijkgesteld aan de azan die verkondigt dat Allah de enige god is. Kerkklokken produceren enkel geluid. Dit cruciale verschil niet willen inzien, is een manier om de dominante expansie van de politieke islam te ontkennen of te accepteren.
Michiel de Ruyter-school is laf
De volgende misstap op de glijdende schaal is dat het gebeier verboden wordt – het was te luid en het betekende niks, de azan heeft tenminste een boodschap. Absurd? Binnenkort niet meer. Dan de Michiel de Ruyter-school in Amstelveen die haar naam gaat veranderen. In hun verklaring geen woord over De Ruyters ’schuld’, de school is te laf om de afwijzing inhoudelijk te motiveren. In het Parool zegt directrice Egberts: ’We willen graag uit die hele discussie stappen.’
Laat me niet lachen, als je met een verklaring naar buiten treedt en aan het cancelen slaat, start je juist een discussie. Die discussie vervolgens blokkeren, is een schoffering van de vrije meningsuiting en -vorming. Geen beste beurt voor een school.
Egberts mekkerde ook dat de naam bedacht is in WOII, ’een tijd van sterk nationale gevoelens.’ Alsof Michiel de Ruyter een nazi-prototype zou zijn en iedereen in Amstelveen aan Hitler denkt bij het passeren van de school. De naam sneuvelt ook om wazige dingen als ’we zijn een brede school met verschillende culturen en nationaliteiten’, de naam moet ’inclusiever’.
Inclusiviteit: streep vaderlandse geschiedenis weg
Aha, andere culturen gaan voor en inclusiviteit betekent: streep de vaderlandse geschiedenis weg. Uiteraard heeft de school geen flauw idee wat de nieuwe naam moet worden. De glazen bol van politieke correctheid geeft nooit thuis.
En de ouders? Die vonden het prima, begrijpelijk, passend bij deze tijden, zo bleek uit een reportage van Nieuws van de Dag. Sommige meelopers wisten niet eens wat Michiel de Ruyter fout gedaan had, gaven ze toe. Toch zag je ze buigen en praten met angst in de mond. In vrijheid je hersenen uitschakelen, het is onbevattelijk. Indoctrinatie doet haar werk.
De bestuurders van de universiteiten die sinds 2023 de ergste terreur, Jodenhaat en vernielingen accepteren maken dit land ook kapot. In Amsterdam liet de UvA het zover komen dat het gebouw door de ME ontzet moest worden.
Opgepakte rapaille UvA weer vrij
De docenten en de studenten die relden zijn niet geschorst, het opgepakte rapaille is weer vrij. Alle condities voor een herhaling zijn gecreëerd. Zelfs als het Hamas-tuig daar mensen uit ramen zou gooien, zal er een bestuurder te vinden zijn die potsierlijk roept dat ’demonstreren een groot goed is’.
Op de Radboud lieten de bestuurders zich afbekken door gemaskerde activisten. ’Jullie doen geen reet’, wist het provocerende tuig en dat klopte: er is niet ingegrepen. Drie karikaturaal machteloze vrouwen knikten begripvol. ’Please, please, verlaat het gebouw!’ smeekten ze.
’Het is niet toegestaan om hier te zijn,’ mompelde een lijzige tante hoofdschuddend. Wat dachten ze uit te stralen? Tolerantie, fatsoen, beschaving? Veel geluk met die naïeve, nutteloze houding, nu het antisemitisme een veenbrand is op je terrein en de universiteit aangevallen wordt door internationaal bij elkaar gesprokkelde terreurbendes.
Er sneuvelt heel wat in Nederland. Klaslokalen, gebouwen, instituten, het onderwijs zelf, de waardigheid van besturen, de geloofwaardigheid van Justitie. Te snel en te makkelijk sneuvelen ook de weerbaarheid, het zelfrespect, het gevoel van zelfbehoud, het verzet tegen antisemitisme, het besef dat je een democratie actief moet verdedigen. Dat wordt ingeleverd in ruil voor een verzonnen de-escalatie: de sussende leugen die onze zelfdestructie moet toedekken.
Column
Nausicaa Marbe: het demonstratierecht van de meest brutalen is heilig verklaard door slappe bestuurders die onze cultuur vernielen
Nota bene op Eerste Paasdag vindt in Rotterdam de demonstratie ’Gaza schreeuwt!’ plaats: een mars vanaf de Essalam-moskee, georganiseerd door een ’Initiatiefgroep imams’. Zij roepen moskeeën en koepelorganisaties op via het vrijdagsgebed hiervoor reclame te maken, opdat er zoveel mogelijk geloofsbroeders met Pasen de straten bestormen. Rotterdam is van hen, weten ze sinds de burgemeester in het stadhuis trots een ’historische iftar’ organiseerde.
:quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/b13bfdc8-1c6b-11f0-9929-6a673d4cef2a.jpg)
Nausicaa Marbe.
Enige eerbied voor de christelijke cultuur, voor Rotterdammers die Pasen vieren of geen Hamas-gekrijs lusten is er niet. De deelnemers aan de mars doen niet aan inclusie van de Nederlandse cultuur, maar verwachten wel bakken tolerantie en aanpassing terug.
Ze hadden ook kunnen wachten tot volgend weekend, maar het moest op deze feestdag, voor de maximale geestelijke terreur. En dat kan, omdat het demonstratierecht van de meest brutalen heilig verklaard is door bestuurders die niet kunnen handhaven.
De boodschap is duidelijk: wen er maar aan, dit is de toekomst. Dit land is niet weerbaar tegen de islamistische overname van de publieke ruimte. We zagen dat al bij de massagebeden op de Dam. We zijn niet in staat grenzen te stellen en regels te handhaven.
Verbod op versterkte gebedsoproepen moskeeën
Recente incidenten laten zien hoe makkelijk burgers en bestuurders over zich heen laten lopen. Of zelfs met initiatieven van culturele zelfvernietiging komen. De argumenten gehoord in de discussie over een wettelijk verbod op versterkte gebedsoproepen van moskeeën? Zoals verwacht riepen ook niet-moslims: waarom mogen de kerkklokken dan wel?
Zoals het keppeltje abusievelijk erbij wordt gehaald om de hoofddoek te verdedigen, wordt het neutrale gebeier nu gelijkgesteld aan de azan die verkondigt dat Allah de enige god is. Kerkklokken produceren enkel geluid. Dit cruciale verschil niet willen inzien, is een manier om de dominante expansie van de politieke islam te ontkennen of te accepteren.
Michiel de Ruyter-school is laf
De volgende misstap op de glijdende schaal is dat het gebeier verboden wordt – het was te luid en het betekende niks, de azan heeft tenminste een boodschap. Absurd? Binnenkort niet meer. Dan de Michiel de Ruyter-school in Amstelveen die haar naam gaat veranderen. In hun verklaring geen woord over De Ruyters ’schuld’, de school is te laf om de afwijzing inhoudelijk te motiveren. In het Parool zegt directrice Egberts: ’We willen graag uit die hele discussie stappen.’
Laat me niet lachen, als je met een verklaring naar buiten treedt en aan het cancelen slaat, start je juist een discussie. Die discussie vervolgens blokkeren, is een schoffering van de vrije meningsuiting en -vorming. Geen beste beurt voor een school.
Egberts mekkerde ook dat de naam bedacht is in WOII, ’een tijd van sterk nationale gevoelens.’ Alsof Michiel de Ruyter een nazi-prototype zou zijn en iedereen in Amstelveen aan Hitler denkt bij het passeren van de school. De naam sneuvelt ook om wazige dingen als ’we zijn een brede school met verschillende culturen en nationaliteiten’, de naam moet ’inclusiever’.
Inclusiviteit: streep vaderlandse geschiedenis weg
Aha, andere culturen gaan voor en inclusiviteit betekent: streep de vaderlandse geschiedenis weg. Uiteraard heeft de school geen flauw idee wat de nieuwe naam moet worden. De glazen bol van politieke correctheid geeft nooit thuis.
En de ouders? Die vonden het prima, begrijpelijk, passend bij deze tijden, zo bleek uit een reportage van Nieuws van de Dag. Sommige meelopers wisten niet eens wat Michiel de Ruyter fout gedaan had, gaven ze toe. Toch zag je ze buigen en praten met angst in de mond. In vrijheid je hersenen uitschakelen, het is onbevattelijk. Indoctrinatie doet haar werk.
De bestuurders van de universiteiten die sinds 2023 de ergste terreur, Jodenhaat en vernielingen accepteren maken dit land ook kapot. In Amsterdam liet de UvA het zover komen dat het gebouw door de ME ontzet moest worden.
Opgepakte rapaille UvA weer vrij
De docenten en de studenten die relden zijn niet geschorst, het opgepakte rapaille is weer vrij. Alle condities voor een herhaling zijn gecreëerd. Zelfs als het Hamas-tuig daar mensen uit ramen zou gooien, zal er een bestuurder te vinden zijn die potsierlijk roept dat ’demonstreren een groot goed is’.
Op de Radboud lieten de bestuurders zich afbekken door gemaskerde activisten. ’Jullie doen geen reet’, wist het provocerende tuig en dat klopte: er is niet ingegrepen. Drie karikaturaal machteloze vrouwen knikten begripvol. ’Please, please, verlaat het gebouw!’ smeekten ze.
’Het is niet toegestaan om hier te zijn,’ mompelde een lijzige tante hoofdschuddend. Wat dachten ze uit te stralen? Tolerantie, fatsoen, beschaving? Veel geluk met die naïeve, nutteloze houding, nu het antisemitisme een veenbrand is op je terrein en de universiteit aangevallen wordt door internationaal bij elkaar gesprokkelde terreurbendes.
Er sneuvelt heel wat in Nederland. Klaslokalen, gebouwen, instituten, het onderwijs zelf, de waardigheid van besturen, de geloofwaardigheid van Justitie. Te snel en te makkelijk sneuvelen ook de weerbaarheid, het zelfrespect, het gevoel van zelfbehoud, het verzet tegen antisemitisme, het besef dat je een democratie actief moet verdedigen. Dat wordt ingeleverd in ruil voor een verzonnen de-escalatie: de sussende leugen die onze zelfdestructie moet toedekken.
Comment